Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Favoriter i "En dag i Sverige"?

Produkter
(logga in för att koppla)

Marie S

Medlem
Jag har nyligen införskaffat "En dag i Sverige" och måste säga att det är fascinerande att så mycket "vardagligt" kan hända under ett dygn. Och många bra bilder blev det.

Några av mina EDIS-favoritbilder är:

Pojke vid McDonalds-skylt (vilken blick!)
Hund under täcket (enkelt och roligt)
Frukost i Mora (läs den gulliga bildtexten)
Returvaruhus (inget för Feng Shui-fantasten)
Bangolf (spontan glädje)
Fågel vid övergångsställe (bra fångat)
Gumma + "flygande" ungdomar (generationskrock)
Rosaklädd bäbis i "värstingbil" (stilkrock)
Vera på sjukhuset (så sorgligt)

Skulle vara intressant om ni som har sett bilderna kunde berätta om era favoriter.

Konsumentupplysaren:
301:- plus frakt (25:) hos adLibris...

EDIT: Bokus är visst billigare. 293:- plus 19:- frakt

299:- på Bokia, som har ett oktobererbjudande.
Namnen på alla som anmälde sig till projektet är med i slutet av boken. Jäkligt kool att ha!

Visst var bilderna i boken riktigt bra men man kan däremot fråga sig om den verkligen visar en dag i Sverige?

;-) Kenneth

Vad får dig att tro det?
Visst det går inte att kolla så säkert finns det någon som "fuskat" men att anta det generellt.

För egen del så tycker jag det var en viktig del att bilderna jag skickade in verkligen var från rätt dag. En slags heder kanske man kan säga.

/Svante

Jag fick boken på posten idag. Jättekul att kika i den och väldigt inspirerande för en nybörjare som jag.Det som slog mej var att nästan varenda bild hade en eller flera människor som motiv. de bilder jag skickade in hade inte en enda.
Trevlig detalj tycker jag att namnen på alla som fotade den dagen fanns med. Väl nåt man får skryta med för barnbarnen trots att ingen av ens bilder kom med :eek:)

Finns det någon karta med i boken så man kan se var bilderna är tagna ?

I "A day in the life of Spain" fanns det kartor med så man kunde se var i Spanien bilden var tagen

Nej kartan får man hålla med själv.hade ju varit kul med en sån men icke det. Dock gillar jag boken. Ska bli kul se utställningen också.

Ja att folk i bild alltid prioriteras har man insett för ett tag sen. En trevlig bok var det även om man inte fick med någon bild trots att man hade med folk. Även trevligt att de skrev med alla personer som deltagit så då fick man komma med lite grann ändå!

Hur länge fick ni vänta på boken från det att Ni beställde? Jag beställde min den 3/10 och har fortfarande inte fått den...

FredrikB skrev:
Hur länge fick ni vänta på boken från det att Ni beställde? Jag beställde min den 3/10 och har fortfarande inte fått den...

Jag beställde oxå den 3/10 och har redan fått den!
Den kommer nog snart, ska du se!

Marie S skrev:
Skulle vara intressant om ni som har sett bilderna kunde berätta om era favoriter.

Nu har jag äntligen fått boken, tycker att den är jättefin! Mina favoriter är:

Det svart/vita porträttet på Per Glendor som ska bli plutonchef. Tufft med kontrasterna.

Lille vovven som sover med matte, samma bild som du skrev om Marie. Jättesöt... =)

Reportaget om det gamla paret som längre inte kan bo tillsammans, men som ses varannan dag... likaså det om den döende damen på sjukhuset...

Bilden med damen och hunden som tittar på varandra är också bra. Vilken ögonblicksbild.

Och självklart, min största favorit: den lilla pojken som kissar i sjön. Den är kanonbra! =)

Ja, såhär kan jag fortsätta länge. Det är en bra bok med bra bilder.

//J

Den döende kvinnan på sjukhuset tycker jag var överlägsen alla andra. (Inte hon som får sån där fingermassage, utan hon som de tar farväl av.) Man kan titta på den länge och tänka sig in i allas tankar genom deras blickar.

Mvh. Adrian

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar