Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

faux batterier?

Produkter
(logga in för att koppla)

pablito

Aktiv medlem
läste nikons pressmedelande om "imitation batteries"

dpreview

det är sådana som zebramedia säljer, eller hur?

// tänkte köpa men är inte så säker på det längre...

Eller så vill dom inte se sin position på eftermarkanden hotad. Men jag är ingen batteriexpert och skulle inte ta risken om jag var dig....

Jag hade problem med ett Canon bp-511, och vid kontakt med Canon IT så meddelade en kille där att garanti efter 3 månader fick man nog kämpa hårt för och man kunde köpa piratbatteri för det ändå var i stort sett samma grejer i dom som original. Det är väl knappast Canons officiella policy att rekommendera "pirat"-produkter men jag tog honom på allvar och köpte billigt. Funkar perfekt för mig.

Även jag tänkte köpa ett batteri från Zebramedia att ha som backup ifall originalbatteriet tar slut.

Vågar man köra med piratbatteri? I mitt fall rör det sig om batteri till en G5 (BP-511?) och skillnaden är ju stor: ca 170 kr istället för ca 800 kr.

Vågar man?

Jag har köpt ett till min D100 på zebramedia. Ska man inte använda den då kanske??? Nån mer som köpt till sin D100 och använt sitt batteri?

/Jacob

Jag har två 1400mAH batterier från Zebramedia till min 10D..fungerar perfekt..räcker t.o.m längre än originalbatterierna.

Har även ett unirossbatteri som fungerar fint.

Ola S: På vilket sätt funkar de bättre än Canons? Längre hållbarhet per laddning?

Det är väl BP-511 jag ska ha till G5:an? Jag såg att det fanns BP-511H också. Skillnad?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar