Annons

Fattig student letar kamera

Produkter
(logga in för att koppla)

Markusg_

Medlem
Fattig student letar kamera

Ja nu är de så att jag har jobbat ihop pengar till att köpa min förta systemkamera. Genom detta har jag givetvis dragits med frågan om vilket system jag ska investera mina slantar i. Jag har läst på forum hit och forum dit om vilken kamera som passar mig men med mestadels huvudverk som resultat. Men om jag har förstått det rätt så skiljer det inte allt för mycket mellan husen (iaf om man kollar på instegsklassen). Många klankar ner på nikons d40 för att den inte har af – motor vilket leder till mindre objektiv utbud. Men å ena sidan är jag en fattig student så jag får nog leva med kitt objektivet å andra sidan så kanske jag kan köpa ett billigt begagnat om jag köper ett annat system..

Jag har dock två önskemål med systemet det första är att jag är mycket intresserad av motor sport varav jag vill ha en snabb kamera (alla modärna kameror kanske klarar av att fånga en bil i rörelse?). Det andra är att jag ska kunna förstora upp mina bilder något och hänga upp de på väggen (räcker 6mp?). Jag har kollat lite på Nikon d40 då det sägs att den är bra för nybörjare (Inte för att jag är någon som kommer att fota i auto läge kommer iaf att utforska så mycket jag kan). Men har fått för mig att d70 (som även finns till bra pris begat) har fler autofokus punkter? Om det är något som hjälper? Den tar även fler objektiv med af – motor, har snabbare slutartid? Men den är en hel del äldre. Så har jag kollat lite på 400d då den har 10 mp dock är den lite dyrare och priset är något som har betydelse för mig.

Hoppas att det är någon som har orkat ta sig igenom mitt inlägg och som har något att dela med sig om.
 
I ditt läge så skulle jag kolla efter en begagnad 350D (8Mp), den har riktigt snabb AF och mycket bra bildkvalitét till lågt pris.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.