Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fattas knappar för mig i lightroom

Produkter
(logga in för att koppla)

andreassofus

Aktiv medlem
När jag använder verktygen "penseln" och fläckborttagningen och alla dom verktygen så brukar det ju dyka upp knappar under bilden (eller på sidan)

Till exempel när man använder en justeringspensel så dyker det ju upp en knapp brevid bilden (KLAR)
som man trycker på när man är färdig.

använder jag fläckborttagningen så ska det ju dyka upp en ruta under bilden som man kan kryssa i som heter "visa fläckar" eller liknande.

Den där "klar" knappen och det andra som ska dyka upp finns inte längre. Det dyker inte upp några nya knappar alls när jag använder verktygen.

Någon som varit med om liknande och vet vad jag ska göra åt det?

Det där låter intressant. Jag har aldrig sett dessa knappar men skall leta efter dem när jag kommer hem. Hittills har jag bara klickat på verktyget i högerspalten när jag startat exempelvis fläckborttagning och sedan klickat en gång till när jag är färdig.

(Använder LR6 men var samma i LR5)

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto