Annons

fast ljustarkt tele

Produkter
(logga in för att koppla)
Ngn som egentligen VEt varför Minoltas 300 2,8,or är så svindyra? Har det att göra med att produktionskvantan är lägre än tex Canon?

MVH Niclas,
 
Vet och vet...

Men ja, kvantiteten lär vara en stor faktor. Sedan har väl prisskillnaderna varit lite olika på olika marknader.

Sedan tror jag det ligger lite olika filosofier bakom vilka marignaler man skall ha på olika produktkategorierna. Om man satsar på billiga hus tex, så kan man ju ta igen på objektiven vad man förlorat på husen. Om det inte skiljer så hemskt mycket i antal man får sålda vid ett pris på 50kkr jämfört med 30kkr, så varför inte ta ut det högre priset?

/Andreas
 
Får hoppas på att sonys övertag gör att det finns nya gluggar på marknaden framöver. Om inte jag minns fel skulle de släppa deras första kamera i agusti.
 
Presentationen skall ske den 6 juni. Och de kommer att lansera över 20 objektiv under det första året.

/Andreas
 
hazard skrev:
Presentationen skall ske den 6 juni. Och de kommer att lansera över 20 objektiv under det första året.

/Andreas
Lansera med Sonys namn på då förmodligen, tar för givet att dessa lanseringar består av till större delen befintliga KM-objektiv med Sonys namn på.

//Larsa
 
pallep skrev:
Sorry rysligt OT men var det inte "not the nine o'clock news" med bl.a. Rowan Atkinsson i spesten.
Slutade med att han kom ut ur musikaffären med en påse över huvudet och massa senap på skjortan.

Myche roligt genau...
Aha! var det dom...

Jepp & träffade sin fru som hade försökt köpa...
Det har jag glömt.
 
Fasen missa budstriden. Den gick för 13.000:- måste varit ett fynd. Men hade jag varit med kanske priset hade blivit ett annat;-)
 
Du siktar högt Jimmie! Fint objektiv men det bör väl dyka upp fler kanske...

//Larsa
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.