Annons

Fantastisk historia om en kamera!

Produkter
(logga in för att koppla)
Helgesson skrev:
Eftersom jag är en "Bernadotte"...(min farfars farfar var Oscar II) måste ju allt jag annonserar vara guld värt...eller?
Pigan som blev utsatt för den kåta kungens lustar, fick ett torp som plåster på såren och givetvis för att hålla babblan. Det torpet finns kvar i min släkts ägo, och däri finns det grejer...bla en Nikon B13..en mycket ovanlig modell som endast Kungar och andra tramspellar hade tillgång och råd till på den tiden. Den säljes i befintligt skick till högstbjudande.
Krutblixten något defekt..men annars i gott skick.

Utropspris 60.000 prutt!

Finns där några komprometterande bilder som bevisar att han var där... i så fall kan du nog få mer för dem än för kameran. Glöm bara inte att kolla vem som har upphovsrätten.

Det är som polaren, han är "kind-of" adlig såtillvida att han är rakt nedstegande led på pigans sidadär manliga sidan var en lustfylld greve. Dessutom är hela grev-sidan av släkten utdöd så...

Ska man vara ärlig finns troligen rätt många adliga bastarder som springer omkring och inte ens vet det.

Damocles skrev:
Det är som polaren, han är "kind-of" adlig såtillvida att han är rakt nedstegande led på pigans sidadär manliga sidan var en lustfylld greve. Dessutom är hela grev-sidan av släkten utdöd så...

Ska man vara ärlig finns troligen rätt många adliga bastarder som springer omkring och inte ens vet det.

Jo...det stämmer nog att Svea rike är fullt av "bastarder" :)

Det här fick jag reda på i samband med min fars bortgång för två år sedan, och tyckte väl att det var en rätt kul grej. Oscar II var tydligen en riktig bock...:)
Man kanske skulle åka ut till Drottningholm och knacka på och kräva sin rätt :)

ANNONS