Annons

Fan vad det regnar!

Produkter
(logga in för att koppla)

Forslund

Aktiv medlem
Vad gör ni naturfotografer under tiden? Ligger ni och pillar navlen eller försöker ni vara kreativa trots regnet?? Själv föredrar jag det första :)! Svårt att få roliga motiv och sen är det så förbaskat blött att ligga under en grann när det regnar så jäkligt!

Fotografera regndroppar, djur i regn?...

Finns inga begränsningar på det.. :)

Summa summarium, Regn är bra!!

Annars kan man ju rodda upp diaprojektorn, ladda ett magasin, koka lite te, fixa några goda mackor och bara ha mysigt framför vita duken!

eller så kan man skriva poesi till sina fotografier. det ska jag försöka göra tror jag. tycker att jag känner att det rycker lite i poesiådran när det regnar.

eller ja, en jättepåse godis och några filmer blev det iofs i ikväll...

GE DIG UT OCH FOTOGRAFERA!!!

Alltså detta väder är ju hur bra som helst!
Du får helt andra effekter i detta väder. Stigar i skogen helt svarta mot det djupgröna träden.

Jag gillar att fota i detta väder :)

/Patrik

och helt plötsligt så bryter solen igenom och du har ett underbart ljus under 4 min och du knäpper nu en fantastisk bild där ett smal stråk av solstrålar lyser upp en regntung skog / stad / ..

I det sämsta vädren, tas de mest spännande bilderna..

aaah!

Ni är underbara.. Nu jävlar skall det ut och fotas!

Jag som har legat på latsidan i två veckor... Suck!

Jag älskar att fotografera i regn, eller precis efter regn...oftast fina färger och sådant som kommer fram då.

Men istället sitter man på jobbet och svarar i telefon hela dagen *suckar högt* nu vill jag hem och fota!!!

Ja, ni har tur som har regn ni.
I stället för sol dygnet runt:0)
Hoppas det håller i sig för er,
-Anders

Klart att det finns en massa motiv att fånga även om det regnar och är kasst väder där ute.

Annars så finns ju alltid möjligheten för er att komma hit upp till norrland. Sol, varmt och fotograferingsljus dygnet runt.

Mvh/ Kenneth ;-)

Kenneth!

Jag skall upp till Haparanda trakterna i juli.
Några tips på motiv jag inte bör missa?

Forsen är ju given men annars?

/Patrik

Eller så kan man hålla sig inne och smyga runt med macroobjektivet och leta vardagliga saker som man kan fota ur olika vinklar och sett...det brukar jag roa mig med *ler*

Björn som aldrig får tråkigt med en kamera i handen oavsett väderlek...

Det har varit fantastiska solnedgångar de senaste dagarna om du inte har tröttnat på temat. Snyggt när solen tränger fram mellan dramatiskt mörka moln, över ett vackert landskap!

Är lite rädd för regn sedan jag hade sönder en gammal manuell Nikkor, men det finns ju plastpåsar. Makro är väl också en bra idé när regnet upphört. Snygga vattendroppar på blommor och blad. Eller kanske kan du göra ett reportage om daggmaskens död på asfalten? ;-) Dessutom rör sig djuren i skogen gärna efter regn.

Har du tänkt på hur fånigt folk beter sig när det regnar? Ställ dig under tak nånstans på stan och fota folk som försöker skydda frisyren på fantasifulla sätt! ;-)

Vad inspirerad jag blev! Hoppas det fortsätter regna!

/Pontus

Så då slutar man jobbet nu då...men inte regnar det längre så man får inte gå hemma och dra fötterna efter sig utan får springa ut och fota istället.

Yill er andra som tänker sova nu, god natt.

Over and out från den lilla supporten *s*.

bjornwestergren skrev:
Eller så kan man hålla sig inne och smyga runt med macroobjektivet och leta vardagliga saker som man kan fota ur olika vinklar och sett...det brukar jag roa mig med *ler*

Björn som aldrig får tråkigt med en kamera i handen oavsett väderlek...
Varför inte en fotosafari i lägenheten/villan?
Silverfiskar, flugor, spindlar, ja jag har t o m haft ett getingbo i bokhyllan. Många djur finns det i vår herres hage. Förlåt, i min lägenhet menar jag.

Olle

FÖr mig är skogen norm för naturfotografering, inte dammråttor under sängen och guldfiskar i ett akvarium:)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar