Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
FAN-fotografering?
- Trådstartare mickcorea
- Start datum
PeterWem
Aktiv medlem
Är det någon som har efarenhet av denna typ av fotografering. Vad funkar bäst blixt eller halogen? Var placerar man bäst ljuskällan bäst? m.m Tacksam för något svar då det var magert på Internet med info också
/Mikael
Funkar i dagsljus:
http://i63.photobucket.com/albums/h135/carloslorenzo/Devil-at-Las-Ramblas.jpg
Är det inom konsert- eller sportsammanhang?
Andreas S Eriksson
Aktiv medlem
Vad fan är ”FAN fotografering” för typ av fotografering?
Vad tror du om Fine Art Nude?
Andreas S Eriksson
Aktiv medlem
Funkar i dagsljus:
http://i63.photobucket.com/albums/h135/carloslorenzo/Devil-at-Las-Ramblas.jpg
Är det inom konsert- eller sportsammanhang?
Hahahahahahahahahaha...
Det där var det bästa svaret jag sett på länge! =)=)
Tänk va lite missförstånd kan göra för att rädda kvällen.
skogsbaronen
Aktiv medlem
Nu ska vi inte vara elaka. Han ville ju bara hjälpa till... Du har inget mer att tillföra i ämnet!
Det var nog inte menat som ett hån. Tycker själv det var riktigt kul =)
tannler
Aktiv medlem
De få gånger jag lyckats har jag använt fast ljus och haft det ganska långt bort och underexponerat kraftigt för att kameran inte ska luras av ströljuset.Är det någon som har efarenhet av denna typ av fotografering. Vad funkar bäst blixt eller halogen? Var placerar man bäst ljuskällan bäst? m.m Tacksam för något svar då det var magert på Internet med info också
/Mikael
Erik Schalin
Aktiv medlem
Jag har inte fotat FAN men FA.Är det någon som har efarenhet av denna typ av fotografering. Vad funkar bäst blixt eller halogen? Var placerar man bäst ljuskällan bäst? m.m Tacksam för något svar då det var magert på Internet med info också
/Mikael
Tycker inte att det är ngn skillnad mellan underkläder, bikini eller naket.
Man måste vara lika finkänslig i alla dessa 3, tycker jag.
Den ljuskällan som funkar bäst är den som ger det resultat som du vill ha.
Det här kanske lät elakt men det är inte det. Det är en uppmaning att tro på det man föresätter sig att göra. Det finns helt enkelt inget rätt eller fel.
Själv har jag tillgång till studioblixtar och visst är det lite enklare att få riktade ljus och kontrollerade kontrastskillnader. Nackdelen i vårt gäng är att lokalen är liten & låg takhöjd.
mickcorea
Aktiv medlem
Tack! Det lät praktiskt och vettigt. Jag har provat med blixt men fått för mycket ströljus även om jag underexponerat och försökt efterbehandla.
De få gånger jag lyckats har jag använt fast ljus och haft det ganska långt bort och underexponerat kraftigt för att kameran inte ska luras av ströljuset.
mickcorea
Aktiv medlem
Hur har du satt ljuset? Från sidan eller bakifrån? Får alltid för mycket ströljus!
Jag har inte fotat FAN men FA.
Tycker inte att det är ngn skillnad mellan underkläder, bikini eller naket.
Man måste vara lika finkänslig i alla dessa 3, tycker jag.
Den ljuskällan som funkar bäst är den som ger det resultat som du vill ha.
Det här kanske lät elakt men det är inte det. Det är en uppmaning att tro på det man föresätter sig att göra. Det finns helt enkelt inget rätt eller fel.
Själv har jag tillgång till studioblixtar och visst är det lite enklare att få riktade ljus och kontrollerade kontrastskillnader. Nackdelen i vårt gäng är att lokalen är liten & låg takhöjd.
Erik Schalin
Aktiv medlem
bakgrunden spelar ingen roll, ljus är en fördel.Hur har du satt ljuset? Från sidan eller bakifrån? Får alltid för mycket ströljus!
Kräma på med allt vad man har på bakgrunden.
Jag använder 2 blixtar 1 höger & 1 v.
Slå dem på bakgrunden.
Ta fram de svarta lakanen & häng i taket, 1 h & 1 v om modellen.
Du skall alltså stänga in ljuset i den box du nu har skapat & ställa modellen i ljusspringan.
Den 3dje blixten använder jag till belysning av modellen. Högt snett framifrån.
Hur mycket beror på hur modellen skall bli belyst.
mickcorea
Aktiv medlem
Stort tack! Jag ska testa.
/Mikael
/Mikael
bakgrunden spelar ingen roll, ljus är en fördel.
Kräma på med allt vad man har på bakgrunden.
Jag använder 2 blixtar 1 höger & 1 v.
Slå dem på bakgrunden.
Ta fram de svarta lakanen & häng i taket, 1 h & 1 v om modellen.
Du skall alltså stänga in ljuset i den box du nu har skapat & ställa modellen i ljusspringan.
Den 3dje blixten använder jag till belysning av modellen. Högt snett framifrån.
Hur mycket beror på hur modellen skall bli belyst.