Annons

facebook för att visa bilder?

Produkter
(logga in för att koppla)

light

Aktiv medlem
Jag är inte med i facebook. Än. Vill gärna veta hur facebook fungerar som plats för att visa sina bilder. Finns någon begränsning i storleken på bilderna man lägger upp där? Finns begränsningar för hur många bilder man får lägga upp? Finns bildspel?

Du som har dina bilder på facebook, erfarenheter? Dåliga? Bra?

Man skapar typ en företagsida där du kan hålla koll på statistik mm.
Antingen lägger du ut enskilda bilder eller som album som funkar som bildspel.
Även om man inte ha fb-konto då går det bra att gå in.

Mitt ex http://blogg.digitaliz.se

/Stefan R. Nilsson

Till att börja med ger du Facebook rätt att använda och sälja rätten att använda dina bilder kommersiellt. Det räcker väl där, men ang storlek och framförallt kvalitet så är de mycket begränsade. Facebook är inte platsen att visa sina bilder annat än små versioner som kan skapa intresse för att gå till någon annan sida där du visar upp dem.

Till att börja med ger du Facebook rätt att använda och sälja rätten att använda dina bilder kommersiellt. Det räcker väl där, men ang storlek och framförallt kvalitet så är de mycket begränsade. Facebook är inte platsen att visa sina bilder annat än små versioner som kan skapa intresse för att gå till någon annan sida där du visar upp dem.

Detta tjabbel med rättigheter och sälja och tjäna pengar.
Säljer man bilder till websidor så är fb inte platsen att visa bilderna.
Är det till annat så är det ju hur lugnt som helst. Ruskigt bra sätt att snabbt nå ut till andra.

/Stefan R. Nilsson

Detta tjabbel med rättigheter och sälja och tjäna pengar.
Säljer man bilder till websidor så är fb inte platsen att visa bilderna.
Är det till annat så är det ju hur lugnt som helst. Ruskigt bra sätt att snabbt nå ut till andra.

/Stefan R. Nilsson

Detta eviga länkande till alla fotografers egna företagssidor på fotosidan. Finns det ingen regel mot det? Om inte så borde det kanske göra det.

Du får ursäkta Stefan, men jag svarade på trådskaparens fråga utefter vad jag tycker är viktig att känna till. Huruvida du vill läsa det eller inte bryr jag mig faktiskt inte om.

Detta eviga länkande till alla fotografers egna företagssidor på fotosidan. Finns det ingen regel mot det? Om inte så borde det kanske göra det.

Du får ursäkta Stefan, men jag svarade på trådskaparens fråga utefter vad jag tycker är viktig att känna till. Huruvida du vill läsa det eller inte bryr jag mig faktiskt inte om.

Skulle jag länka till någon annan? Är väl bra att ge ett konkret exempel hur det kan se ut?

/Stefan R. Nilsson

Det absolut bästa med fb är att man når ut till riktigt många människor om man vill. Många använder fb i kombination med sin blogg.

/Stefan R. Nilsson

Finns någon begränsning i storleken på bilderna man lägger upp där?
Finns begränsningar för hur många bilder man får lägga upp?
Finns bildspel?

Ja

Ja (Det finns en begränsning för antal objekt per album. Jag vet inte om det finns en begränsning i antalet album)

Nej

Dessutom, även om man gör sitt bästa för att anpassa bilderna för att passa till de parametrar som FB använder såeee... http://i50.tinypic.com/351v1ut.jpg

Enligt min mening som fotonörd är Google+ bildhantering helt överlägsen FB:s.

Verkar som fler och fler likasinnade har upptäckt det. G+ är också mycket renare från en massa dravel. Men såklart, än så länge färre besökare......

Tack till alla som svarat (även till Fredrik genom mejl)!

Det verkar som om det får bli Google+ trots allt som får äran att visa mina bilder.

Grejen med facebook är ju att det är enklast om man har en bunke vänner på sidan som kan börja gilla, så att det når ut till fler och fler.. går man in o skapar enbart en företagssida måste man verkligen ligga i! och gärna ha nåt jäkligt åtråvärt att förmedla.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto