Sonnaren
Aktiv medlem
Jag har en F5. det är ju en mycket habil apparat men precis som är fallet med andra kameror i den klassen (ffa Canon EOS1 av alla varianter) är det en stor och tung historia. I förhållande till negativformatet är de ju i det närmaste groteska....Det är absolut inget att ta med på långtur i naturen och det är förklaringen till att jag har den. Kan låta märkligt men saken är den att jag hade en F100. Sonen i huset hade F5:an men tyckte att det var för mycket att ha med vid veckoturer i fjällen (alla årstider), vid klättring och på Svalbards glaciärer m.m m.m. Vi bytte. Är inte helt säker på att jag drog det längsta strået......
Nå, det kan vara detsamma, är inte så såld på småbild och bladarna känns faktiskt som väldigt nätta kameror i jämförelse, ffa då man jämför med negativformatet (och skillnaden i resultat)
Us
PS Canonägare, kom inte med era "lustigheter" skillnaden mellan mellanformat - småbild är lika stora med Canon som med Nikon
ds
Nå, det kan vara detsamma, är inte så såld på småbild och bladarna känns faktiskt som väldigt nätta kameror i jämförelse, ffa då man jämför med negativformatet (och skillnaden i resultat)
Us
PS Canonägare, kom inte med era "lustigheter" skillnaden mellan mellanformat - småbild är lika stora med Canon som med Nikon
ds