Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

F.a.q.

Produkter
(logga in för att koppla)

marten_p

Aktiv medlem
Frågan kanske varit upp tidigare, men...

Vore det inte ganska sjysst med en fotorelaterad F.A.Q.? Där man tar upp några av de klassiska frågorna som:

Går det att använda bygglampor i studion?
Hur funkar Fujifilms CCD?
Vilka objektiv funkar till Canon EOS 300D?
Förklaring av jpeg, tiff och raw...
Osv osv osv osv...

Jag vet att det går att söka i forumen, men jag tänkte mer att det vore enklare med en faq som svarade på dessa frågor.
Låter inte detta som ett alternativ? Känns det jobbigt så brukar det funka bra att låta medlemmarna skriva egna F.A.Q.s, och blir de bra så går de att använda på sidan. Så slipper Ni som gör sidan arbeta ihjäl er tänkte jag...

Visst vore det bra, men skulle man mata in fotosidans hela kunskapsbank i en FAQ så skulle den bli offantligt stor.
Helt oöverskådlig. Det finns bara så otroligt många frågor...

Men en grundläggande FAQ är ingen dum idé...fast där platsar nog inte frågor som "Hur funkar Fujifilms CCD" och "Vilka objektiv funkar till Canon EOS 300D" då desa är för specifika.

Tänkte mest på de grundläggande frågorna som man stöter på dagligen från nyblivna medlemmar. De jag tog upp var bara exempel =)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar