Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Förvaring för papperskopior

Produkter
(logga in för att koppla)

Kalli

Aktiv medlem
Jag har några papperskopior jag behöver någon slags förvaring för och förväntar mig att de kommer bara bli fler i framtiden. Kameradoktorn har lådor som verkar bra, men i A3 storlek kostar dem 690 kronor. Har svårt att hitta billigare alternativ i Sverige men har hittad det i Stor-Britannien. Någon som vet var jag kan hitta något liknande i Sverige?

Jag har några papperskopior jag behöver någon slags förvaring för och förväntar mig att de kommer bara bli fler i framtiden. Kameradoktorn har lådor som verkar bra, men i A3 storlek kostar dem 690 kronor. Har svårt att hitta billigare alternativ i Sverige men har hittad det i Stor-Britannien. Någon som vet var jag kan hitta något liknande i Sverige?

Hej !

Vad är det för fel på GB ?

Lådorna verkar ok, frakt mellan ca 6-27 £, verkar väl helt ok.
De lovar leverans inom 7 dagar, (den sista optimisten är inte död ).

Vad man kan betala med fann jag inte, men har de paypal är det perfekt.

------------------

Hittar inte vad jag söker, nämligen något liknande detta, fast i plast.
http://www.forvara.se/se/art/konstnarsmapp-med-handtag.php

Det finns en massa lådor i papp av alla möjliga slag, men det är
nog värre att finna några som är gjorda i syrafria material, därav
är nog plast bättre för långtidsförvaring

-------------------

Pappslöjd ?
Använd endast syrafria material och dito lim, alternativt smältlim.

//MW

Om man ska ha större mängder är det väl billigare att importera själv där muséumfirman handlar (USA gissar jag). Sök på fabrikat eller dylikt. Annars är det att "gå över ån efter vatten" om det är något enstaka man behöver och det går att köpa på hemmaplan.
Jag letar själv diafickor, men det blir groteskt dyrt även om man importerar själv till alla mina bilder.

Hej !

Vad är det för fel på GB ?

Lådorna verkar ok, frakt mellan ca 6-27 £, verkar väl helt ok.
De lovar leverans inom 7 dagar, (den sista optimisten är inte död ).

Vad man kan betala med fann jag inte, men har de paypal är det perfekt.

------------------

Hittar inte vad jag söker, nämligen något liknande detta, fast i plast.
http://www.forvara.se/se/art/konstnarsmapp-med-handtag.php

Det finns en massa lådor i papp av alla möjliga slag, men det är
nog värre att finna några som är gjorda i syrafria material, därav
är nog plast bättre för långtidsförvaring

-------------------

Pappslöjd ?
Använd endast syrafria material och dito lim, alternativt smältlim.

//MW

Inget fel på GB, men tänkte se om det fanns någon lämplig lösning närmare hemmaplan. Seawhite boxen hamnar på runt £25 med moms och frakt. Inte så farligt, men om jag kan handla för samma eller mindre i Sverige skulle jag föredra det.

Om man ska ha större mängder är det väl billigare att importera själv där muséumfirman handlar (USA gissar jag). Sök på fabrikat eller dylikt. Annars är det att "gå över ån efter vatten" om det är något enstaka man behöver och det går att köpa på hemmaplan.
Jag letar själv diafickor, men det blir groteskt dyrt även om man importerar själv till alla mina bilder.

Precis. Behöver bara en låda än så länge.

Hade själv sökt fickor till negativ film, både 120 och 135, och handlade dem slutligen från Amazon UK eller DE. Lönade sig då trots jag skulle bara ta en förpackning av varje.

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto