Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Förvaring av kamera + tillbehör?

Produkter
(logga in för att koppla)

antis77

Avslutat medlemskap
Jag har nyss blivit lycklig ägare till en K100D. Tanken är att försöka ha det här med foto som en kul hobby och rent av kanske bli lite bra på det.

Saken är den att jag börjar från sratch och kan i princip ingenting. Själva fotandet kan jag nog både läsa och exeprimentera mig till för att bli bra på men förvaring och skötsel av grejorna är lite svårare tycker jag.

Jag har just nu mitt kit-objektiv som enda tillbehör till kameran och jag tror det dröjer innan jag kompletterar det med ett till. Med andra ord så kommer jag inte vara någon flitig objektiv-bytare. Det jag undrar är egentligen hur man förvarar kameran bäst. Skall man montera av objektivet när man inte använder kameran eller kan det sitta på? Gör det någon skillnad för livslängd/hållbarhet osv?

Hej!

jag har en likadan kamra och är väll inget pro direkt men några allmänna tips är väll att inte montera av objektivet då det kan komma in dam på sensorn. förvara det i rumstemperatur och undvik direkt solljus. ha alltid objektiv locket på när du inte använder kamran. annars vet jag inte lite på traven iaf

lycka till

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar