ANNONS
Annons

Förvaring av förstoringar.

Produkter
(logga in för att koppla)

amb01

Aktiv medlem
Jag undrar om det finns något smidigt sätt att förvara t.ex 30x40cm förstoringar. Jag har några stycken nu och vill kunna skydda dom samtidigt som det ska vara lätt att ta fram och visa dom. Finns det något slags "etui" eller enklare form av album man kan använda sig av?

Kolla i en butik som säljer konstnärsmaterial eller välsorterad pappersbutik. de brukar ha bra mappar i olika format för ritningar, dukar och fotografier.

Det finns säkert.
Tyvärr är de vackra i skinn väldigt dyra.

Muji (affärskedja & finns på nätet) har en plastmapp för 85kr.
Finns också 10 plastfickor till för 100kr. Men det är knöligt att lägga i 2 monterade bilder och inte säkert att det håller.

Hur arkivbeständiga de är i sin plast har jag ingen aning om men det är garanterat inte museikvalité.
Museér har annars ställen där de handlar.
Sök lite i forumen så hittar du säkert ngn koppling.

Jag undrar om det finns något smidigt sätt att förvara t.ex 30x40cm förstoringar. Jag har några stycken nu och vill kunna skydda dom samtidigt som det ska vara lätt att ta fram och visa dom. Finns det något slags "etui" eller enklare form av album man kan använda sig av?

Hej!
Det finns ett ledande företag i england Secol www.secol.co.uk för det du söker.Dom har bl.a en "Print Box " i olika storlekar tex en 422 x 518 x50mm vilken tar bilder för 20x16 alltså 40x50 cm kostar väl så där kring 130:-/ st plus frakt.Möjligen att Matton och Kram har dessa.Den vanligast vägen att kunna visa sin bilder utan att hänga dom på vägg är portfoliopärmar. Dessa vet jag att Matton säljer i olika utförande.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar