Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Förstoring av bilder

Produkter
(logga in för att koppla)

Arleklint

Aktiv medlem
Jag tycker det vore bra om knappen "Förstora" la upp den förstorade bilden i ett eget fönster. Då kan man ha bilden och kommentarsfältet tillgängligt på skärmen samtidigt.

De är ju bara att högerklicka och välja "öppna i nytt fönster" om man så önskar...hur enkelt som helst.

Jag tycker inte det vore bra om det gjordes automatiskt, det är klart irriterande att få upp massa oönskade fönster.

Jag tycker det vore bra, påbörjar du en kommentar och vill kolla bilden i stort innan du skriver färdigt rensar den hela klabbet som det är nu.

Vad är det för fel på att högerklicka och välja "öppna i nytt fönster" då?

sagan skrev:
Vad är det för fel på att högerklicka och välja "öppna i nytt fönster" då?

På en website ska man inte behöva göra så. Alla vet inte heller om att man kan göra så, finns andra webläsare etc.

Listan är lång på varför man inte ska göra så.

Klart det vore bättre med en egen funktion för detta.

zappafan skrev:
Klart det vore bättre med en egen funktion för detta.
Om det finns som ett eget alternativ skulle det vara fint, javisst (men så var ju inte förslaget)..problemet är ju om det automatiskt dyker upp nytt fönster när man trycker på "förstora"...
Om det fanns alternativet "förstora i nytt fönster" >OXÅ< så skulle det vara fint, absolut.
Valfrihet är alltid att föredra.

Senast ändrad:
I forumet, om man klickar på "medlemsprofil" vid ett inlägg, kommer profilsidan upp i ett nytt fönster. Då slipper man tappa bort forumsidan när man kollar sidan för den som skrivit.

Mitt förslag om förstora-länken är i samma anda.

Det är bara att hålla ner Shift och sedan klicka på bilden eller Förstora (iaf i Windows).

Men det har inte alla och alla kan det inte. Dessutom tror jag det bara gäller Explorer

Senast ändrad:
i Netscape så använder du ctrl. På Mac är det lite olika beroende på vilken browser du använder och hur du ställt in webbläsaren. Men i princip alla har möjlighet att med tangettryck+click öppna i nytt fönster.

elmfeldt skrev:
i Netscape så använder du ctrl. På Mac är det lite olika beroende på vilken browser du använder och hur du ställt in webbläsaren. Men i princip alla har möjlighet att med tangettryck+click öppna i nytt fönster.

Precis. Hålla in shift-knappen om du har IE när du klickar på länken. Går till och med snabbare än att leta upp länken självt.. =P

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar