wozzgirl
Aktiv medlem
Jag var ute på ett fotouppdrag idag och märkte att min kamera på något oförklarligt sätt har ställt om sig så att bildstorleken är satt på "small" istället för "large".
Dessa bilder ska i tryck och är för små då de är tagna i "small"
Förbannar mig själv för att jag inte märkte det här.
Nu undrar jag om det finns ett smartare sätt än det jag redan känner till att förstora bilden.
(Dvs välja image size, ställa om till %, och förstora den med ca 120% i gången och välja alternativet bicubic smoother.)
Jag gjorde en 800kb stor bild till 8mb på det här viset (Dvs från vykortstorlek till ca A4.)
I mina ögon var bilden fortfarande skarp men då den ska i tryck så är jag lite nojjig ifall det finns bättre sätt?
Bilden är tack och lov i 300dpi så det underlättar ju något...
Dessa bilder ska i tryck och är för små då de är tagna i "small"
Förbannar mig själv för att jag inte märkte det här.
Nu undrar jag om det finns ett smartare sätt än det jag redan känner till att förstora bilden.
(Dvs välja image size, ställa om till %, och förstora den med ca 120% i gången och välja alternativet bicubic smoother.)
Jag gjorde en 800kb stor bild till 8mb på det här viset (Dvs från vykortstorlek till ca A4.)
I mina ögon var bilden fortfarande skarp men då den ska i tryck så är jag lite nojjig ifall det finns bättre sätt?
Bilden är tack och lov i 300dpi så det underlättar ju något...