Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Förstamajinfo?

Produkter
(logga in för att koppla)

LasseL

Aktiv medlem
Jag tänkte fota Syndikalisterna i Göteborg idag men hittar inte när det börjar, nån som vet?
 
Först gogglar man på syndikalisterna. Väl på deras sida klickar man på den stora bannern med texten 1:a maj.
På sidan som dyker upp väljer man, i ditt fall, Göteborg.
 
Syndikalisterna brukar inte gilla att man plåtar dem. Stod vid sidan av tåget och plåtade förra året och det var ett flertalet "poliser" ur tåget som frågade om vad jag var för typ och att jag inte får plåta dem. (Vilket på att jag sa att det får jag visst). Det kan alltså bli problem om man har otur.
 
FILM) (ulltand skrev:
Enklast vore ju då att stanna hemma. För den som inte vill bli plåtad alltså.

De har välgrundade anledningar till att vara motvilliga till att fotograferas. Högerextrema grupper har sysslat med sådant i syfte att skapa "dödslistor" som de lägger ut på nätet. Det är ju bara några år sedan som en syndikalist, Björn Söderberg, blev mördad av högerextremister.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/0002/11/nazmord.html
 
FILM) (ulltand skrev:
Först gogglar man på syndikalisterna. Väl på deras sida klickar man på den stora bannern med texten 1:a maj.
På sidan som dyker upp väljer man, i ditt fall, Göteborg.

Trist för syndikalisterna att de är hotade. Jag fotade idag och förra året och har aldrig haft några problem. Tvärt om faktiskt. Många gillar att bli fotade.

Nån som var där?
 
Jag har som vana att fotografera just syndikalisternas 1:a majtåg, men jag försov mig idag så det fick bli vänsterpartiets tåg istället. Men tidigare år har dom aldrig stört sig på mig när jag fotograferat dom och poliserna som vaktat dom har oftast vart hjälpsamma.
 
LasseL skrev:
Trist för syndikalisterna att de är hotade. Jag fotade idag och förra året och har aldrig haft några problem. Tvärt om faktiskt. Många gillar att bli fotade.

Nån som var där?
Jo, jag gick med SAC, och det var många som fotade och ingen tog illa vid sig vad jag såg.
 

Bilagor

  • sac.jpg
    sac.jpg
    70.5 KB · Visningar: 238
Vissa var visserligen inte alls speciellt förtjusta i att bli fotograferade... :)
 

Bilagor

  • 555.jpg
    555.jpg
    23.8 KB · Visningar: 196
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.