Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Första tjej med registrerad Nikon D2X

Produkter
(logga in för att koppla)
Re: Evolution

Pirate_Elvis skrev:
Kvinner och män är inte lika! Varken till utseenden eller till sättet att tänka.
(Det finns alltid undantag, men generellt sätt)


Och det vore ju jevvligt trist om det var så. Om vi var lika alltså. / A
 
Re: Evolution

Pirate_Elvis skrev:
Även om jag fått komplimanger på min kamera när jag haft den bland folk (och visst sträckta jag på mig lite extra då).
Det där är lite lustigt. Jag är verkligen en prylgalning av största slag, men när folk kommenterar min kamera och ställer frågor om den så blir jag bara besvärad och förlägen. Jag vill absolut inte prata om den när jag står och plåtar något.

PD
 
Ola_H skrev:
Fast någon slags utrustning behövs ju faktist för att överhuvudtaget kunna ta en bild. Om man här på fotosidan ser en fotograf som har liknande "inriktning" på sitt fotograferande och kanske har en kamera som man själv funderar på så kan det ju vara värdefullt att höra hur just den fotografen upplever att utrustningen fungerar.

Givetvis har ju du, Richard, all rätt att radera din väska, men det låter ju lite som ett slags omvänt prylsnobberi att göra det av anledningen att du själv numer anser dig mer intresserad av perspektiv och ljus. Jag tror inte att andra som är enbart intresserade av bilden i sig kommer titta mindre på dina bilder om du har väskan synlig. Däremot tar du så att säga bort möjligheter för de som också är intresserade av utrustningen genom att radera din väska.

Detta är egentligen inget personligt "påhopp" på just Richard (som säkert har goda skäl för att radera sin kameraväska), utan mer ett exempel. För att en "community" skall bli så bra som möjligt tror jag att det är bra om man bjuder på sig lite (t ex visar väskan fast man inte själv är intresserad av den biten).

Absolut, det är bara att fråga mig, så berättar jag vilket utrustning jag använt. Utrustningen i sig blir ju inte intressant förrän någon aktivt intresserar sig för den. Hittills har ingen frågat, vilket antagligen betyder att:

A: Dom är inte intresserade.
B: Dom är väldigt intresserade av vilken kamera jag har använt, men sen inser dom att det inte är något speciellt med mina bilder, i alla fall inte så speciellt att dom ids fråga om utrustningen.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.