Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Första Systemkameran, köpråd och lite almän hjälp sökes!

Produkter
(logga in för att koppla)

Kimmeh

Ny medlem
Hej!

Jag är mycket inne på att köpa mig en system kamera, digital sådan. Ett par kompisar har redan kameror och jag har använt dem lite och det är riktigt roligt! Jag behöver nu lite hjälp angående vad jag ska köpa. Skulle vara bra om man kan få en schysst kamera för runt 5000kr men det är inget måste.

Jag kan mycket lite om kameror och objectiv men var jag förstått har alla märken sina egna objectiv och fattningar.

Vill gärna ha en kamera som är lite framtids säker, dvs att nya objectiv och blixatar passa samt batterier. Så man inte står där om ett år och måste köpa ny kamera. Jag kommer nog fotografera lite allround.

Har kollat runt lite på andra trådar men det känns bättre att göra en egen. Uppskattar om några vänliga själar tar sig tid och rekomendera några kameror, gärna med motivering.

Tack på förhand!
Mvh Kim

Läs Du alla andra trådar här som handlar om EXAKT samma ämne. Lite balls få Du allt visa.

Det bästa rådet jag kan ge; köp samma märke som dina kompisar har, så kan ni låna objektiv och andra tillbehör av varandra.

I övrigt är alla kameror i samma prisklass i princip lika bra och det är till 99% en smaksak. Fast Nikon är förstås lite bättre än de andra ;-)

Så kan du använda den i tre dagar, åka på en "fuktskada, garantin gäller inte" och så kan du köpa ett annat märke.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar