Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

första minneskort

Produkter
(logga in för att koppla)
ExplorerJonsson skrev:
Ursäkta om jag var otydlig, jag menade inte att det var långsamt minne.
Det jag ville säga var att jag har sett många inlägg där de säger du behöver inte snabbare för kameran klarar det inte ändå.
Jag ville bara säga att man ska se hela flödet från fotande till att man har bilden i datorn.
Och jag ville påpeka att väldigt få har en minneskortläsare som klarar snabbare än Extreme III ändå så det är slöseri att köpa snabbare om man inte är säker på att ens läsare hinner med.

Jag läste någonnstans att man aldrig skulle ha större minneskort än 2 gig för säkerhets skull.

Florestan skrev:
Du måste skämta. I annat fall får du väl lära dig att ha tråkigt.
Skulle inte en ny bild i sekunden intankad till datorn räcka kanske?
I värsta fall kan man faktiskt göra annat under den lilla tid det tar att föra över ett fullt minneskort till burken.
I mitt dagliga arbete kan jag ha väntetider på upp till ett par dygn, jag vet vad tråkig väntetid med datorer är och jag vill inte att andra ska ha samma skit om de kan undvika det. Jag har MÅNGA tråkiga timmar som jag hellre skulle fördriva med annat än att vänta.

ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto