Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Första fotojobbet!

Produkter
(logga in för att koppla)

Tenshiphoto

Medlem
Hej!
har nu haft mitt första fotojobb då jag fotade ett brudpar innan deras bröllop i augusti.
Skulle vara jätteroligt med lite kommentarer.
MVH
Malin
 
Antar att du menar albumet 'Bröllop' :)

Bra bildkomposition, helt klart. Tyvärr sänker den felaktigt lagda fokusen intrycket rejält.
 
Att be om kommentarer i forumet är väl inte så bra kanske...
Gör som alla andra, lägg upp bilder i Bildkritikpoolen i stället.

Jesper
 
tjena!
Nu ahr jag tittat på bilderna...

Börjar med det possitiva:

*Du har fångat ganska fina poser
*Beskärningen är bra (viss variation vore inte fel)
*Vissa miljöer är trevliga som bakgrund.

Det negativa:

*På tok för överexponerade bilder
*Aning oskärpa
*Alla bilder är med personerna centrerade (tråkigt)
*Kanske större bländare för mindre skärpedjup (personlig smak bara)

Hoppas jag inte har tryckt ner dig o skorna nu bara.. men du ville ha våran åsikt...

Övning ger färdighet! Bara o fotta på! :))
 
Jag gillar den varma och personliga kontakten du har fått med paret i bilderna. Du känner dem va? Jag kan dock önska att samma kontakt funnits mellan brudparet.
 
grattis malin. Inte alls dumt. Du har lyckats skildra glädje väldigt väl och det är ju allt bröllop handlar om... evig lycka.

Grattis.
 
Bra jobbat men här kommer lite mer kritik som kan utveckla dig till nästa gång.
Jag tycker att de står för långt ifrån varann och är för fokuserade på dig. De skall vara mer fokuserade på varann och inte på fotografen tykcer jag. Brudgummen har en "död" hand som stör på alla bilder. Han kan hålla i/om bruden istället.
Lycka till!
//
Nina
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.