Annons

Första foto jobb/en

Produkter
(logga in för att koppla)

Nembra

Medlem
Så, man har ägd kameran i drygt ett år nu, börjar få rätt bra koll på den och känner sig redo för att börja fota på andra ställen än mina egna fester.

Kamera väska:
Eos 450d + Kitobjektiv
SpeedLite 430x + Bounser
Tamron 17-50
Sigma 18-200
Sigma 10-20
TriPod

Så, mitt första jobb som jag tänkt söka är vimmelfotograf,jag anser ha rätt bra koll på hur man kan få fräsha bilder, dock undrar jag om man ska fixa en "Ultimate Bounce Card" isf Bounser box. Några kommentarer på det?

Sen som andra inriktining har jag funderat på mäklar fotograf. Jag har tänkt att försöka fixa en portfolio med "mäklar bilder" via kompisar som har fina bostäder, där skulle jag behöva lite tips om hur jag bör ta bilderna, eventuella vinklar, extra utrustning.

Tack på förhand
//Mats J
 
Jag tycker definitivt att du skall skaffa ett 'better bouncecard'
Det funkade bra för mig när jag fotograferade ett bröllop för ett litet tag sedan.
Enda nackdelen är att det dra en hel del batteri ur kameran då blixten kommer gå på hög effekt ofta.

Dock tillverkade jag mitt själv av material som fanns på panduro.
dekorgummi heter materialet och 2mm varianten funkade bra för mig.
 
Jag tycker definitivt att du skall skaffa ett 'better bouncecard'
Det funkade bra för mig när jag fotograferade ett bröllop för ett litet tag sedan.
Enda nackdelen är att det dra en hel del batteri ur kameran då blixten kommer gå på hög effekt ofta.

Dock tillverkade jag mitt själv av material som fanns på panduro.
dekorgummi heter materialet och 2mm varianten funkade bra för mig.

Okej, bra att veta, har vart osäker på hur blixtarna funkar med effekten och sånt, och jag hade själv tänkt göra en, bra att veta att det fins material på panduro, tack!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.