danols
Aktiv medlem
I sommar ska jag fotografera mitt första bröllop vilket jag med skräckblansad förtjusning ser fram emot. Har läst och övat en hel del. Min utrustning är i dag en canon 5D Mk II och ett 24-105 4L + blixt 430 EX II. Har även en 50 1.8. Brudparet är väl medvetna om mina begränsningar både gällande erfarenhet och utrustning och har själva frågat om jag vill fotografera dem. Dock vill jag göra ett så bra ”arbete” som möjligt.
Om du skulle ge mig råd med att kompletera med ett objektiv, vad skulle du råda mig att skaffa? Budgeten är något begränsad med en med en maxgräns runt 5000 kr, men heldre runt 3000 kr Har bl.a. funderat på en 50 mm 1.4 eller ett Tamron 90 2.8 macro med VC för att ha ett lite ljusstarkare objektiv och kanske få lite bättre bokeh.
Andra bra/bättre förslag motages tacksamt
// Daniel
Om du skulle ge mig råd med att kompletera med ett objektiv, vad skulle du råda mig att skaffa? Budgeten är något begränsad med en med en maxgräns runt 5000 kr, men heldre runt 3000 kr Har bl.a. funderat på en 50 mm 1.4 eller ett Tamron 90 2.8 macro med VC för att ha ett lite ljusstarkare objektiv och kanske få lite bättre bokeh.
Andra bra/bättre förslag motages tacksamt
// Daniel