Annons

Förstärkt väska....

Produkter
(logga in för att koppla)

Skånmyr

Ny medlem
Har nyligen investerat i en Finepix 602 och börjar se fram emot att få testa den i vinter när jag ska upp och åka snowboard. Problemat är bara att jag kommer åka runt med kameran i ryggsäcken och då finns det ju alltid en risk att man ramlar och det är ju inte så kul att sätta sig på rakt på den.
Så jag undrar om någon har ett tips om det finns någon slags lämplig förstärkt kameraväska som skyddar kameran även om man skulle landa på den? Eller om man rent av kan tillverka något skydd själv?

Alla tips är glatt mottagna.....

Tack

du skulle ju kunna lägga ner den i en kameraväska av metall. vet inte om det finns så små men dom e inte så dyra om du tänker på vad det skulle kosta att lämna in en platt kamera till verkstaden..

Inte bara kameran som ska hålla...

Tänk på att om du landar på kameran så är det iner bara kameran som får en smäll. En stor hård klump i ryggsäcken skulle kunna skada dig rätt svårt också.

Tyvär så är det svårt att kombinera utförsåkning och foto. Åteminstone upplever jag det så. Man får välja om man ska åka lite häftigare (riskera att ramla) eller hasa ner och fota sina vänner. Speciellt med en kamera som är så stor att men inte bara kan stoppa den i en ficka.

Jag förvara sjäv min kamera (EOS 30) i en LovePro TLZ med tillhörande sele, som gör att jag kan ha kameran på magen. Jag upplever att det är lättare att skydda kameran där om jag faller, den är också lättare att komma åt än om man har den i ryggsäcken. Kameran är dock lite mer i vägen jämfört mot att ha den i en ryggsäck men man vänjer sig ganska snabbt.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar