ANNONS
Annons

Förslag på webbgalleri

Produkter
(logga in för att koppla)

gost

Aktiv medlem
Är det någon som har några tips på bra sajter för att visa och ev. sälja sina bilder? Finns det några svenska alternativt?

Jag har tittat lite på Zenfolio och Smugmug och dessa ser väldigt kompetenta ut med en fördel för Zenfolio vars redigering av hemsidan känns betydligt mer kraftfull.

Ett annat alternativ som är intressant är om det finns någon smidig komponent till egenutvecklad hemsida i asp.net.

Kolla in Gallery om de skulle vara något http://gallery.menalto.com/

Nu i gallery3 så vet jag inte hur det är på betalsätt om man skulle vilja sälja något.
Men gallery2 vet att det fanns inbyggd funktion för att sälja.
samt är det gratis.

Senast ändrad:
asp finns det väl inte så mycket att välja ibland de mesta är väl gjort i php.

Finns en hel del och välja på om du använder dig av program som är gjorda i php jämfört med asp om jag nu inte är helt ute och cyklar.

Portfolioapp

Jag har byggt en lösning som använder Flickr som admin-gränssnitt.

Sajten ligger helt och hållet på din egen domän och allt formmässigt, färger typsnitt marginaler placering av knappar etc, styrs med css medans bilder, texter och struktur hämtas från Flickr. Det bästa av två världar med andra ord!

Du laddar upp dina bilder till Flickr, finns flera sätt att ladda upp dit, desktop-applikationer, direkt via Lightroom, via webben, div smartphoneappar etc.

Sajten återspeglar automatiskt innehållet i de album (sets och collections du skapar på Flickr)

Text och stuktur cachas dessutom på din lokala databas vilket ökar prestandan enormt.

Använder html5 vilket gör att appen ligger i framkant rent tekniskt och funkar perfekt på till exempel iPad.

Här kan ni se ett exempel på hur det ser ut och funkar: http://burellphoto.se

Observera att du själv kan styra typsnitt, storlekar, bakgrundsfärg, etc helt enligt egna önskemål.

Systemkrav: Webserver som klarar php + MySqldatabas + Flickr Pro konto (25$ per år).

mvh Wilhelm Lagercrantz
070-491 16 77

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar