ANNONS
Annons

Förslag på vår verksamhet och på hemsidans innehåll

Produkter
(logga in för att koppla)
Gomorron!

Oaaaaaa! Gu va jag bara håller med en massa! Vill inte att vi lägger upp en halvbra sida till WFS men som det ser ut nu, nä -inte en chans! Schemat är proppat ett bra tag framöver, har visst råkat ta på mig ännu en sak...bilder och layout till en bok...kul men ännu mera jobb. Dessutom kör jag två skarpa projekt på skolan där jag är designansvarig. Oaaaaaa! Så, Lotta, vi kan väl avvakta och se? Kanske kommer det nån lucka så jag kan kika på designen, sen kan ju du koda när du har tid. Har lite idéer i alla fall.

Kanske kan ta det direkt. Ingen idé att lägga en massa tid på design om det inte går ihop med vad gruppen vill ha.

Efterssom vi ska bilder, av massa olika karaktär och i en massa olika färger så är det väl bäst att hålla sidan ganska färglös? Ska vi bygga på svart/vitt + en färg som går igen i logga och smådetaljer? Kanske kan ha nån mer färg? Eller så kör man "färgteman" på olika sidorna fast sv/vitt där bilderna visas? Kom med förslag, jag lyssnar, men kanske inte lyder:) Tänkt på plommon som extrafärg, skär sig inte så lätt...

Nu ska jag jobbelijobba på mitt projektarbete om femtiotalsdesign! Ha en bra dag!

Svart och vitt är bra till bilder:) Inslag av plommon eller annat "lättkombinerat" i låter topp! och jag tycker du gör helrätt i att lyssna men inte lova lydnad;)

Jag är mer för enhetligt med samma färg på alla undersidor än ändringar där.

Lycka till med femtitalsdesignen och med bokdesignen med Lina! Det råkar inte vara en diktares bok som det redan finns omslagsbild till? Blev lite nyfiken;)

Fixar du en design offrar jag kanske några timmars sömn. Då får ni kanske se mig med påsar under ögonen nästa träff igen, men det kan jag bjuda på;)

Fikarast snart?

Tjo Lotta!
Gôtt att du tycker till!

Kolla denna länken, funderar på att ta inspiration därifrån!?!
http://www.design70.com/

Boken är en dokumentation av en föreläsningsserie som ingår i Värmlands arbete för Desingnår 2005.
Den ska skickas som redovisning till regeringen om ett år. Fördelen är att jag får åka på alla föreläsningerna!

Nån som vet nån bra hemsida om femtiotalsdesign? TIPSA MIG!

Re: Fikarast snart?

Larsdotter skrev:
Tjo Lotta!
Gôtt att du tycker till!

Fikarast? Det är det jag har när jag skriver här med en slät kopp kaffe;)

Förstasidan där är ok, men sen är den sidan inget föredöme på mac, fast jag kan iof lova att koda ihop vettigare så inte ramarna överlappar och får mellanrum iof. Är dock väldigt tveksam till om den ska se ut som jag ser den med länk och textplacering e t c också.

Det jag inte gillar oavsett är ikoner i stället för text. Jag vill se länkar med text direkt utan att dra musen över för att upptäcka det är. Sen tycker jag absolut att bredden ska vara låst (och där lyssnar inte jag på andra om koden ligger på mig;))
Gärna en design där inte massa scrollar krävs.

Färgen tycker jag är skön i kombination med s/v och bilderna vid Design70texten är bra (bortsett från ramfelet som klipper av dem hos mig)

Kan du dumpa sidan åt mig som du ser den Lina?

Ditt bokprojekt lät roligare än den jag gjort omslagsbild till nyligen. Återkommer ifall jag kommer på tips om 50-talsdesign.

Fikarast snart?

Tjo Lotta!
Gôtt att du tycker till!

Boken är en dokumentation av en föreläsningsserie som ingår i Värmlands arbete för Desingnår 2005.
Den ska skickas som redovisning till regeringen om ett år. Fördelen är att jag får åka på alla föreläsningerna!

Nån som vet nån bra hemsida om femtiotalsdesign? TIPSA MIG!

Som inspirationskälla när det gäller färger tycker jag att den sidan fungerar utmärkt. Sen kan jag tycka att den känns väldigt "plottrig" i övrigt, det känns som om vår sida borde vara mer avskalad på något vis. Så att inte designen blir så överarbetad och detaljerna så många och iögonenfallande att det tar uppmärksamheten från bilderna.

Om man kan tänka sig Flash på sidan så finns det ett snyggt exempel som heter

SimpleViewer . Fast med Flash så utestänger man ju en del besökare. Känns som om man bör göra sidan så tillgänlig som möjligt.

Gillar ditt förslag på färger, Lina! Jag tror att det skulle bli otroligt snyggt. Håller absolut med Lotta om att huvudsidan och undersidorna ska ha en enhetlig färg - det håller ihop sajten och blir behagligt att titta på.

Apropå flash. Där har gränsen för vad jag gör sidor i överskridits. Dels är jag bättre på kod och dels ogillar jag laddare för mycket.

Flash handlar inte bara om att stänga ute de procenten som väljer att inte ha läsare installerat utan även att trötta ut (speciellt modemanvändare) om sidorna står och laddas in länge.

Jag vill ha en snabb och lättnavigerad sida som alla kan se utan större problem.

Har aldrig sett sampleviewer tidigare, men bgfärgen påminde mycket om min egen.

Senast ändrad:
Oj, läste och upptäckte att jag ju låter jättebesvärlig..

Så hemsk är jag inte egentligen. Jag gör nog det mesta bortsett från flashsidor, men helst inte heller sidor i tusen frames eller med sån teknik som är bevisat dålig.

Bara så ni vet, jag är inte så omöjlig som jag lät alltså.

gott folk!

Flash -nej tack! Som modemanvändare är jag strängeligen mot allt som heter hoppa-och-studsa på nätet!

Sidan jag skickade var men av övergripande inspiration än själva upplägget. Gillar formen på texten och den plommonfärgade "runda fyrkanten".

Få la se va de blir tået:)

Re: gott folk!

Larsdotter skrev:

Sidan jag skickade var men av övergripande inspiration än själva upplägget. Gillar formen på texten och den plommonfärgade "runda fyrkanten".

Där håller jag helt med:) gissar att tummarna ska ligga i den "rundade" fyrkanten och inte över kanten?

tummarna ligger över kanten bde på macen jag sitter nu och PCn hemma, men det skulle ju jag aldrig ha gjort! hade överhuvetaget inte lagt flera innuti där. Att texten går över kanten gör mig därimot inte nåt, att våga korsa linjer är en träningssak!

Det hörs att du kommer fixa detta galant och nu förstår jag att du bara hämtar lagom och bra inspiration, trots att sidan faktiskt är katastrof vad gäller vissa delar :)

Lina har gjort en toppensnygg hemsideskiss så det händer lite på fronten.

Sen att allt inte är klart och att jag inte kan hitta tiden till kodande förrän efter Bella Picturas vernissage och efter andra föreningars årsmöten, planering av avslutningar och sånt som måste fixas på fritiden denna årstiden är ett faktum, men jag ville ändå tala om att det går framåt.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar