Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Förslag på utflykter runt Stockholm
- Trådstartare od_foto
- Start datum
POG
Aktiv medlem
Intressant. Om jag inte missminner mig, så pratade vi i MFS barndom om en liknande utställning, då på temat Södermalm och området runt Mosebacke. Av detta blev det intet. Kan man utvidga motivområdet till hela Stockholm (med omnejd) så kanske responsen blir en annan. En gemensam utställning vore onekligen kul att genomföra. Jag är tveklöst på om intresse finns. Något att diskutera på MFS-träffen nu på tisdag kanske.
/P-O
/P-O
Luguber
Aktiv medlem
POG skrev:
Intressant. Om jag inte missminner mig, så pratade vi i MFS barndom om en liknande utställning, då på temat Södermalm och området runt Mosebacke. Av detta blev det intet. Kan man utvidga motivområdet till hela Stockholm (med omnejd) så kanske responsen blir en annan. En gemensam utställning vore onekligen kul att genomföra. Jag är tveklöst på om intresse finns. Något att diskutera på MFS-träffen nu på tisdag kanske.
/P-O
Helt rätt P-O, det har vi diskuterat.
Mosebacke på tisdag, kan inte jag. Sitter på ett hotell i Gävle då. Men jag är med på projektet.
Sedan kommer inte alla att förmodligen kunna vara med hela tiden, men det är lite av charmen med det. I dessa dagar är just mångfald på tapeten.
Men jag är på!
\\Sten
Luguber
Aktiv medlem
od_foto skrev:
Ja, varför inte, en Stockholmsutställning. (Eller Stockholm med förorter.)
Vilken del betar vi av idet trista vädret idag?
Förorten har vi ju inte med i listan, men det skulle kunna vara ett kul projekt att tag i.
Skildra förorten genom olika objektiv.
\\Sten
od_foto
Aktiv medlem
Dags att bocka av några som är gjorda, och se vad vi har kvar (vilket är mycket - vad kul!)
Vem som helst som kan och vill får ordna, skapa bara en tråd och sätt fart!
* Skansen
* Täby galopp
* Fågelsjön på Järvafältet (antagligen fel årstid just nu, men till våren)
* Judarnskogen
* Paraplyer och regn på stan
* Multipla blixtar på stan
* Frihamnen
* Multipla blixtar och "eldmask" i naturen
* Tyresta nationalpark - Urskogen vid tyresta by
* Natt/Kvällsfoto på bron mellan stora essigen och liljeholmen in mot stan.
* Eldgarnsö
* Djurgården
* Millesgården
* Flygfoto från Barkarby (kan nog skaka fram lite piloter mot del i timkostnaden)
* F18 i Tullinge där det skall bebyggas med bostäder.
* Naturstigen runt sjön Aspen, inkl. Ekholmen som ligger längs vägen, en halvö med gamla ekar (Gå i på Naturguiden på Botkyrka kommuns hemisda).
* Skansberget-Flottsbro
* Aspberget i Eriksberg
* Paradiset (i Haninge, längs Lännavägen)
* Promenad runt Gömmaren (i Kolartorpet, Huddinge)
* Isbladskärret (på Djurgården, men det är värt ett eget omnämnande)
* Bogesund
* Skärgården (t ex Runmarö)
* Torö
* Kanot med övernattning i tält (till våren).
* Kurs/workshop där vi delar på erfarenheter/kunskaper inom olika områden som sv/v-konvertering, blixtfoto, IR-foto mm (lämna gärna förslag). Gärna förlagt på närliggande vandrarhem så man kan kombinera med fotografering. (P-O kan rodda) (en gjord, men fler behövs)
* Bilddiskussioner IRL mot del i lokalhyra (Jag kan rodda - undrar vem "jag" är...)
* Övning i att göra egna bildvisningar IRL (Jag kan rodda det oxå - undrar vem "jag" är...)
- Solvalla (klart)
- Höstlöv/färger på Drottningholm (klart)
- Nattfoto i gamla stan. (klart)
+ Höstfärger vid Tullgarns slott (får flyttas till nästa år eftersom färgerna är borta)
+ Höstfärger på och ikring Långholmen. (får flyttas till nästa år eftersom färgerna är borta)
Vem som helst som kan och vill får ordna, skapa bara en tråd och sätt fart!
* Skansen
* Täby galopp
* Fågelsjön på Järvafältet (antagligen fel årstid just nu, men till våren)
* Judarnskogen
* Paraplyer och regn på stan
* Multipla blixtar på stan
* Frihamnen
* Multipla blixtar och "eldmask" i naturen
* Tyresta nationalpark - Urskogen vid tyresta by
* Natt/Kvällsfoto på bron mellan stora essigen och liljeholmen in mot stan.
* Eldgarnsö
* Djurgården
* Millesgården
* Flygfoto från Barkarby (kan nog skaka fram lite piloter mot del i timkostnaden)
* F18 i Tullinge där det skall bebyggas med bostäder.
* Naturstigen runt sjön Aspen, inkl. Ekholmen som ligger längs vägen, en halvö med gamla ekar (Gå i på Naturguiden på Botkyrka kommuns hemisda).
* Skansberget-Flottsbro
* Aspberget i Eriksberg
* Paradiset (i Haninge, längs Lännavägen)
* Promenad runt Gömmaren (i Kolartorpet, Huddinge)
* Isbladskärret (på Djurgården, men det är värt ett eget omnämnande)
* Bogesund
* Skärgården (t ex Runmarö)
* Torö
* Kanot med övernattning i tält (till våren).
* Kurs/workshop där vi delar på erfarenheter/kunskaper inom olika områden som sv/v-konvertering, blixtfoto, IR-foto mm (lämna gärna förslag). Gärna förlagt på närliggande vandrarhem så man kan kombinera med fotografering. (P-O kan rodda) (en gjord, men fler behövs)
* Bilddiskussioner IRL mot del i lokalhyra (Jag kan rodda - undrar vem "jag" är...)
* Övning i att göra egna bildvisningar IRL (Jag kan rodda det oxå - undrar vem "jag" är...)
- Solvalla (klart)
- Höstlöv/färger på Drottningholm (klart)
- Nattfoto i gamla stan. (klart)
+ Höstfärger vid Tullgarns slott (får flyttas till nästa år eftersom färgerna är borta)
+ Höstfärger på och ikring Långholmen. (får flyttas till nästa år eftersom färgerna är borta)
Bussmicke
Aktiv medlem
Tullinge, F18
Nu har jag lagt upp mina F18-bilder för den som är intresserad.
Jag åker gärna dit igen men för den som ej varit där ännu och som vill se hur det ser ut innan ev. fototur dit kan bege sig till min hemsida.
Skulle vara trevligt få höra lilte kommentarer om detta.
Bilder från Tullinge, F18
Nu har jag lagt upp mina F18-bilder för den som är intresserad.
Jag åker gärna dit igen men för den som ej varit där ännu och som vill se hur det ser ut innan ev. fototur dit kan bege sig till min hemsida.
Skulle vara trevligt få höra lilte kommentarer om detta.
Bilder från Tullinge, F18