Annons

förslag på tävling

Produkter
(logga in för att koppla)

ariadne

Aktiv medlem
ett förslag har jag som möjligtvis kan uppfattas som på gränsen till flummigt, men jag tutar och kör :

jo, skulle man inte kunna tänka sig en tävling där temat för tävlingen Inte är ett ord ( tex "rörelse", "fasad" ) utan istället ett musikstycke?

tex:
TÄVLING - TEMA

1. britney spears - hit me one more time
2. chopin - nocturne
3. abba - money,money,money

jag gillar tanken, men vet som sagt inte om det skulle funka så bra i praktiken med en sån här tävling. vad tror ni?

tanken är väl att man ska kunna associera till själva låten, man måste inte låsa sig just till titeln av låten tex. vad får jag för bilder i huvudet när jag hör den här låten, vad tänker jag på, tänker jag på nån viss plats, en viss stil, en viss känsla osv. sen är det ju inte nödvändigt att man gör en tävling av det iofs, men jag skulle tycka det vore spännande att se vad det blev för bilder genom att utgå från musik istället för ord. det blir ju väldigt mkt friare än när man utgår från ord, både på gott och ont kan jag tro.

Jag tycker detta är en kanon-rolig idé!

Det kanske inte behöver vara en tävling där man vinner saker utan något som mer visar på hur man kan tolka och associera på olika sätt.

absolut, det kan nog bli svårt att göra tävling av det. eller åtminstone så känns det inte nödvändigt. poängen var att sätta igång associationförmågan på ett annat sätt är när man associerar till ord, jag tror att bilder som utgått från musik kan få ett bredare spektrum. och det är ju kul.

kul att du tyckte det verka kul:)

Bara man inte väljer en låt där man sett musikvideon till den, då blir det nog lätt att man tar inspiration ifrån den och då blir det inte rätt i alla fall.

Men jag tycker som er att det låter som en superkul idé till tävling eller projekt eller vad som helst...kom inte och sno mina låtar och fantasier nu bara :)

MVH Björn Westergren

För en musiker...

Detta var ett av de bättre förslagen på mycket länge. Att liksom förena två konstarter och få ut någon slags harmoni ur detta hade varit hur fräckt som helst!

/
Johan Schmitz

kul att ni är med på noterna! ( noterna ja, passar ju bra i sammanhanget)

jag tycker själv att bild har mkt med musik att göra, mer än ord faktiskt.

Idé - skrida till verket

Denna utmärkta idé måste bli verklighet!

Hur gör man för att få igenom förslaget här på fotosidan till exempel. (Detta gäller främst om det skulle bli tävling av idén). Tror inte det skulle vara speciellt svårt faktiskt, likaväl som man kan ha en tävling med temat "mod"; att tolka känslor är ungefär samma sak som att tolka musik...

Nu kanske ni tror att jag bestämt vill ha en tävling, men så är inte fallet, bara det att jag tror att det mycket väl skulle kunna fungera!

/
Johan Schmitz

Senast ändrad:
En sån bra idé med bilder inspirerade av musik!
Det vore intressant att se vilka säkerligen både väldigt olika men också väldigt lika associationer folk får. Jag är gärna med på ett sånt projekt.

min ursprungliga tanke var att alla hade samma låtar/musikstycken att utgå ifrån, finns ju dock ingenting som säger att man får välja vilken musik man vill. om det inte är tävling vill säga för då kanske det blir lite knepigt. kanske.

för min del så börjar det kännas väldigt oviktigt att det är en tävling, känns som det vore kul med ett vanligt album bara där man kan ladda upp varsin bild. som "sverigeresan-albumet" eller så

Det är absolut inget måste med tävling!

Vidare hade man önskat att det fanns lite olika changrer att välja mellan...

/
Johan Schmitz

så jävla väl

Det här var tamejfan det bästa jag hört sedan...

Ser direkt fortsättningen med industrial, hiphop, svensktoppen, hårdrock etc.

:)

Vi skall köra fler tävlingar framöver och då kanske dessa temaförslag kan vara en inspirationskälla!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar