ANNONS
Annons

Förslag på stativ

Produkter
(logga in för att koppla)

leodavinci

Aktiv medlem
Jag hade inbrott i bilen i natt och ett Manfrotto 055XPROB-stativ och ett Manfrotto 488RC2-huvud bytte ofrivilligt ägare.

Jag trivdes ganska bra med prylarna, men det var två saker som jag tyckte var mindre bra: vikten och längden på stativet i hopfällt läge.

Jag skulle gärna vilja ha förslag på något likvärdigt, men lättare och kortare (hopfällt). Budgeten för stativ och stativhuvud ligger runt 4000 kr.

Micke
 
www.hegethorns.se

VELBON SHERPA PRO CF-645 KOLFIBER 2690:-
Maxhöjd: 157,7cm
Minimumhöjd: 11,2cm
Höjd ihopfällt: 45,2 cm
Vikt: 1,52 kg
Bendiameter: 28mm
Index på benen, för att lätt kunna ställa in rätt höjd.
Spagatläge
Dubbar

Detta tillsammans med ett huvud kanske kan vara nåt?
 
Kika gärna ocskå på Giottos MT9361. Köpte det tillsammans med stativhuvudet Giottos MH 7303 på fotomässan och är kanonnöjd så här långt. Funderade själv på ett Manfrotto 055XPROB innan jag kände på detta.
 
Kika gärna ocskå på Giottos MT9361. Köpte det tillsammans med stativhuvudet Giottos MH 7303 på fotomässan och är kanonnöjd så här långt. Funderade själv på ett Manfrotto 055XPROB innan jag kände på detta.

Jag har faktiskt ett Giotto MH 7303, men jag har inte blivit vän med det. Jag kanske ska ge det en chans till. (Skippar jag stativhuvudet så blir det mer pengar över till stativet...)

Vet du vilka som säljer Giotto? Jag vill gärna se stativet innan jag köper det. Modellen du nämner blir för tung, men det finns ju andra Giottostativ.
 
Jag har tittat på Benros stativ. Mitt spontana intryck är att man verkar få mycket för pengarna. Någon som har erfarenhet av fabrikatet?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.