Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Förslag på ramar
- Trådstartare nirtacnna
- Start datum
Guran99
Aktiv medlem
Dels finns det inbyggda verktyg för ramar i både Photoshop CS och Photoshop Elements och dels finns det en mängd ramar och verktyg att ladda ner från nätet.
Men själv gör jag ofta så här för att få t.ex. en svart ram med en liten vit linje närmast bilden (det här kan du göra i de flesta program):
1. Förstora bildytan (canvas på engelska) med c:a 0,5 cm beroende på hur stor bilden är. Notera att det är bildytan som ska förstoras, inte bilden. När du gör den här förstoringen så ska du ange att den nya ytan ska vara vit
2. Upprepa igen, men nu med svart färg och c:a 12 cm utökning
Enkelt och hyffsat snyggt för många bilder. Färger och storlek får du experimentera med
Men själv gör jag ofta så här för att få t.ex. en svart ram med en liten vit linje närmast bilden (det här kan du göra i de flesta program):
1. Förstora bildytan (canvas på engelska) med c:a 0,5 cm beroende på hur stor bilden är. Notera att det är bildytan som ska förstoras, inte bilden. När du gör den här förstoringen så ska du ange att den nya ytan ska vara vit
2. Upprepa igen, men nu med svart färg och c:a 12 cm utökning
Enkelt och hyffsat snyggt för många bilder. Färger och storlek får du experimentera med
StaffanH
Avslutat medlemskap
nirtacnna skrev:
Det med bakgrundsfärgen vet jag men varför kan jag inte klicka i vilken färg jag vill ha inne på canvas size?
Därför att den funktionen är gjord på det viset att den fyller det utökade området med den färg som är vald som bakgrundsfärg i verktygsfältet. Man kan inte välja det inne i "canvas size" rutan.