Erik Schalin
Aktiv medlem
Om jag har förstått saken rätt så försäkrar dem inte saker som är äldre än 2 år.
Vilket utesluter mig som köper begagnat som kund.
/Erik
Vilket utesluter mig som köper begagnat som kund.
/Erik
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
geronimo13 skrev:
Självrisken är vanligvist 1000:- om man inte valt högre
När jag var i kontakt med dom så sa dom att man får ut samma/lika utrustning som man har eller likvärdig om den inte finns på marknaden längre.Johan Okker skrev:
Och vad händer efter fyra år när du blir av med din kamera som du en gång i tiden köpte ny?
Hur värderar TryggChansa?
Från Gevfert får jag (om aktsamhetskravet är uppfyllt) ut fullt nyvärde.
hasse lundberg skrev:
När jag var i kontakt med dom så sa dom att man får ut samma/lika utrustning som man har eller likvärdig om den inte finns på marknaden längre.
Låter som ett JÄKLA BRA TIPS Toppenide om det går att genomföra..Pongu skrev:
Hur vore det med en fotosidan-gruppförsäkring, genom Gefvert eller något annat bolag?
/Pontus
Erik Schalin skrev:
Det går att lösa en sakförsäkring, alltså för en viss pryl/tavla osv, men för en kamera så är det såpass dyrt att om jag sparar frösäkringspremierna för en 8-10 år så kan jag köpa mig en NY motsvarande utrustning. Det är alltså inte ekonomiskt försvarbart.
Gefverts premie du hänvisar till gäller väl endast medlemmar i SFF?Johan A skrev:
Försäkringspremier må vara dyra men det där stämmer inte. Hos Gefvert exempelvis är premien omkring 2-3 procent per år vilket innebär att du skulle behöva spara premien i 30-50 år för att det skulle motsvara vad utrustningen kostar ny.
I ett annat presenterat exempel (var det Trygg Hansas allrisk?) motsvarar premien 4 procent per år vilket innebär 25 års sparade premier.
elmfeldt skrev:
Hmm.. ja varför inte.. Det skulle ju kunna vara en av förmånerna med betalmedlemskap. Jag skall kolla det.
(D)