Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

försäkring till D200 m objektiv m tillbehör

Produkter
(logga in för att koppla)

johan_w

Aktiv medlem
mera information om försäkring av kamera utrustning tack. Vad kan man betala per år? HIttar inget via google, eller sökning på forumet.

Jag skulle nog börja med att kolla med ditt försäkringsbolag. Ofta kan man ju lägga till ett utökat "drulle-skydd" till sin hemförsäkring.

jag betalar 1400/år hos trygghansa, deras "special försäkring" på min utrustning...upp till 40k, tror jag att jag har

Har kompletterat min hemförsäkring med en allriskförsäkring på 30000:- Så jag betalar hela 89:- imånaden sammanlagt till folksam

Har också kompletterat min hemförsäkring med en allriskförsäkring på 30000:- hos Folksam.

Pris 455:- per år.

Vad som kan vara värt att tänka på är att hemförsäkring/allriskförsäkring täcker (en del iaf) ofta bara upp till 10 000 vid stöld utanför bostaden medan skada täcks upp till 30 000. Så om kameraväskan skulle försvinna på fiket när man är ute och fotar så är det 10 000 som gäller.

Odden skrev:
Jag har full täckning på min kamera vid stöld mm frågade speciellt om det

Samma här, frågade speciellt om det och det står också i avtalet, får ut 30 papp (- självrisk) om den blir stulen eller om jag tex tappar den i sjön :)

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto