Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Försäkring till Canon Mark 5d III?

Produkter
(logga in för att koppla)

mimmione

Aktiv medlem
Hej alla duktiga människor, jag har ÄNTLIGEN beställt mig en ny kamera och som titeln lyder är det en Caon eos Mark 5 d III, den är beställd på Scandinavianphoto (kommer hem snart) och det jag undrar är om ni har en särskild försäkring till er kamera eller räcker det med vanlig hemförsäkring? Och om ni har en försäkring är det någon som är bättre än någon annan? Det är ju en rätt så stor investering och dyr kamera så hur gör ni?

Tackar på förhand

Ing-Marie

Du kan läsa nedan under "Annat" "Resor och resmål" där en tråd tar upp ämnet.
I den vanliga hemförsäkringen skiljer det mellan olika bolag, jag hade en försäkring där en lite dyrare kamerautrustning i princip var oförsäkrad så fort man tog med den utanför den egna dörren. Så kolla villkoren i din försäkring o jämför med andra. Att byta försäkring kan vara bundet till huvudförfallodagen, så det kan stöta på problem, jag fick lösa mitt med en extraförsäkring då jag skulle resa till Sydafrika. Fotosidan erbjuder en kameraförsäkring som det kan vara ide att överväga.
Lycka till med kamera o försäkringsfrågan

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar