Annons

Förlorat bilder på CF-kort, HJÄLP!

Produkter
(logga in för att koppla)

Malla

Aktiv medlem
Sökte i forumet men hittade inget, är väl blockerad och panikslagen nu, precis kommit hem från bröllopsfotografering och skulle läsa över bilderna från CF kortet, en bild är med..jag ser alla jpgfilerna men dom är tomma, nef filerna ser jag inte alls..nån som vet om det går att rädda?? hur? jag har sett nåt repairprogram nån gång!
 
Jag har med gott resultat använt mig av "getdataback". Det klarade av alla mina bilder på mitt formaterade cf-kort och dessutom kunde det gräva fram några gamla bilder som inte var helt sönderskrivna trotts månader av fotografering.

Versionen jag hittade var en evalueringsverion och man kunde inte välja att kopiera det hittade filerna direkt till hårddisken. Däremot kunde man öppna och titta på dem i valfritt program, vilket naturligtvis då även möjliggjorde att man kunde få tillbaka bilderna men via ett extrasteg s.a.s

Lycka till.

//Dan
 
SanDisk har ett program som kan plocka fram förlorade bilder från minnes kort, RescuePRO och det finns en demo av programmet på SanDisks hemsida. Jag hr plockat fram många bilder från både raderade och formaterade CF-kort. Om man inte skrivit över bilderna så går det alltid att hitta dessa.

Lell
 
är bara nyfiken...hur kan data försvinna från kortet? kan det ske även om man inte raderar??
mvh e-k
 
zero assumption recovery är gratis och har fungerat bra för mig. (sök med google)
Det skriver dessutom in alla filerna i en katalog på din hårddisk.
 
OKey ska testa..eva-kajsa..jag vet inte, kortet hade jag i bröstfickan efter att bytt till nytt, vet inte om något hänt när jag satte i det i kortläsaren..en bild är med dom andra ser jag som _234.jpg normalt inte understreck framför, ser c:a 40 bilder och jag tror detska vara betydligt mer, nef filerna ser jag inte alls. Någon som har nåt svar på eva-kajsa? undrar själv hur det kan hända..
 
Deo skrev:
Jag har med gott resultat använt mig av "getdataback". Det klarade av alla mina bilder på mitt formaterade cf-kort och dessutom kunde det gräva fram några gamla bilder som inte var helt sönderskrivna trotts månader av fotografering.

Versionen jag hittade var en evalueringsverion och man kunde inte välja att kopiera det hittade filerna direkt till hårddisken. Däremot kunde man öppna och titta på dem i valfritt program, vilket naturligtvis då även möjliggjorde att man kunde få tillbaka bilderna men via ett extrasteg s.a.s

Lycka till.

//Dan

Är ett CF-kort NTFS eller FAT formaterat?

BAW
 
Är det mycket allvarligt viktiga bilder rekomenderar jag inte att du gör det sälv. Skicka den till företaget Ibas i Norge!
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.