Annons

Förlåt, men hjälp...

Produkter
(logga in för att koppla)
Vad gör en sån? Var sätter man den?

Om man får tro recensionerna på Inet så verkar den mest dämpa vibrationer och jag vet inte hur vanligt det är att hårddiskarna blir för varma i en bra kyld låda. Jag har en fractal design R4, samma som rekommenderades i paketet från OC och ingen av mina diskar är medan jag skriver detta över 30 grader. I samma nämnda låda finns en rätt smart lösning med små gummipackningar för att fästa hårddiskarna och jag upplever att det funkar bra. Är väl därför jag undrar om det verkligen är lönt i en vanlig desktoplösning att ha en extra kylare just för HDD.
 
Du har säkert rätt om Blue-ray, jag luftar nog min önskan att kunna producera HD film.
Fast jag förstår inte hur du kan vara utan DVD:n. Hur får du in OS o program vid ominstallation?

USB. Har en 3.0 sticka som går varm när jag byter system. Har flera datorer och har inte saknat DVD sen den gången för flera år sen då jag valde att aldrig montera den. Men absolut, jag ser användningsområden för Bluray men jag tror att det blir mindre och mindre nödvändigt för gemene man.
 
USB. Har en 3.0 sticka som går varm när jag byter system. Har flera datorer och har inte saknat DVD sen den gången för flera år sen då jag valde att aldrig montera den. Men absolut, jag ser användningsområden för Bluray men jag tror att det blir mindre och mindre nödvändigt för gemene man.
Aha
Med andra ord, jag som bara äger 1 dator, behöver min dvd
 
Syftar du på offerten jag har fått (inlägg #11) eller Vealgardens förslag (inlägg #16)?

Det här är sjuuukt svårt för någon som inte är så insatt i det tekniska, försöker skaffa mig en bild av vad de flesta förordar :)

/Eric



Verkar vara ett mycket bra val.
Personligen OM jag hade varit ensam användare på datorn så hade jag valt en mindre ssd+1TB hd.
Dvd hade jag bytt till blue-ray brännare.
En väldigt fin skärm.
 
Vad gör en sån? Var sätter man den?

Den tar framförallt bort lite av surrandet från HD. jag är själv lite störd av allt surrandet när jag tittar på bilder, då vill jag datorn ska vara tyst! Sen när det behövs jobba ska den få lov att väsnas.

Missade jag verkligen lägga till Chassit? Ett bra alternativ är Fractal Design R4.

Intel org-fläkt är pwm-styrd, den är alltså tyst när du inte gör ngt speciellt, för att sen varva upp vid belastning.
 
Syftar du på offerten jag har fått (inlägg #11) eller Vealgardens förslag (inlägg #16)?

Det här är sjuuukt svårt för någon som inte är så insatt i det tekniska, försöker skaffa mig en bild av vad de flesta förordar :)

/Eric
16
Jag håller med om att det är svårt.
Jag gjorde några misstag.
1 i5 processor. Påverkar all videoredigering
2 fel grafikkortstillverkare, skulle valt NVIDIA. Inte dyrare utan rätt. Beror på att premiere pro vill ha NVIDIA.
3 win7 premium. Premium drar endast nytta av 16GB ram. Alltför dyrt att uuppgradera
4 skulle valt Blue-ray, men det har ni redan förstått

Levererat av Komplett, bra o trevlig support. Utom för punkt 3 den missade dem.
 
Om man får tro recensionerna på Inet så verkar den mest dämpa vibrationer och jag vet inte hur vanligt det är att hårddiskarna blir för varma i en bra kyld låda. Jag har en fractal design R4, samma som rekommenderades i paketet från OC och ingen av mina diskar är medan jag skriver detta över 30 grader. I samma nämnda låda finns en rätt smart lösning med små gummipackningar för att fästa hårddiskarna och jag upplever att det funkar bra. Är väl därför jag undrar om det verkligen är lönt i en vanlig desktoplösning att ha en extra kylare just för HDD.

För kylningen gör den inte så värst mycket, men ljudmässigt, jo.
Hade en 7200varvare i just en sådan, utökade med ännu en 7200 i veckan utan att sätta den i nämnda lilla låda och det blev genast mer "oljud". fractal R4 är antagligen bättre på att hantera HD-surr än mitt NZXT H2?

Så för att reducera priset lite tar vi bort den och adderar ett chassi(finns även vit eller svart):
http://www.inet.se/kundvagn/visa/4297560/2013-12-11-chassi
 
Är alla förresten överens om att U2713 HM är bättre än U2412M, givet mina behov? Är prisskillnaden motiverad eller snackar vi marginella skillnader? Förstår om frågan är svårbesvarad och att det "beror på" men tacksam för era synpunkter iaf.

Allt gott,


Eric
 
Det enda är väl att om du inte:
spelar spel
videoredigerar
avancerad 3Dgrafik
CAD (men då vill det till dyra QUAD grafikkort om jag har förstått rätt)

Så kan du skippa grafikkortet.
Den i7 4770 på 3,4GHz har intels HD 4600 inbyggt o troligtvis gör inte grafikkortet ngnting prestandamässigt för ren bildbehandling eller surf eller kontorsprogramvaror.

O vill man en dag testa så låna ett grafikkort av ngn kompis o testa. Funkar det bättre, ja först då köper du ett eget.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.