Annons

Förlängning av mittpelare

Produkter
(logga in för att koppla)

Sebastian Palm

Aktiv medlem
Hej!

Jag har ett litet problem. Jag har ett stativ som jag älskar, men nackdelen är att det är ungefär 10cm för kort, nu vill jag inte gå och köpa ett nytt eftersom det här stativet är helt perfekt för övrigt! Så jag undrar, kan man köpa ett rör på 10 cm som är gängat, och sätta det mellan stativhuvudet och mittpelaren? eller vad har ni för lösning? gärna något billigt!

Mvh Sebastian

Hej!

Jag har ett litet problem. Jag har ett stativ som jag älskar, men nackdelen är att det är ungefär 10cm för kort, nu vill jag inte gå och köpa ett nytt eftersom det här stativet är helt perfekt för övrigt! Så jag undrar, kan man köpa ett rör på 10 cm som är gängat, och sätta det mellan stativhuvudet och mittpelaren? eller vad har ni för lösning? gärna något billigt!

Mvh Sebastian

Ingen bra lösnning i mina ögon, tvärtom, du vill ha så kort pelare som möjligt.
Helst ingen alls, Ju högre desto större chans att få rörelseoskärpa.

Spara ihop till ett högre stativ istället, är mitt råd alltså.

Ja, förlänga mittpelaren är säkert genomförbart, men risken är stor att resultatet inte blir det stadigaste. Bättre då att förlänga benen. Har de gänga för pigg längst ner så kan man kanske skruva i förlängare där. Med nackdelen såklart att stativet blir lite klumpigare även ihopfällt. Får man fråga vad det är för stativ och varför du har kärat ner dig i det?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar