jdandanell
Aktiv medlem
Jo, jag har förstått att RyanAir är petiga... jag har rest med dem med golfklubbor så jag vet men detta handlar inte om att jag får skylla mig själv för att jag väljer ett lågprisflyg etc. Tidsmässigt passade Ryanairs lösning in helt perfekt medan ingen annan ens var i närheten och ekonomisk är de inte ens i samma värld.Kan bara tipsa som flera andra här redan gjort att RyanAir är EXTREMT petiga med handbagaget. Det är ETT handbagage som gäller och du måste verkligen ha allt i det. Sist jag var ute på en liten trip kontrollerade de uppskattningsvis 90% av allt handbagage gällande både vikt och storlek. Flera personer som blev stoppade och fick packa om och checka in bagage när vi stod vid gaten.
Har inte heller Chase Jarvis timtaxa så ekonomin har betydelse, dock inte högsta prio
Det jag mest varit intresserad av i tråden är hur ni som flyger (har flugit) brukar lägga upp taktiken när ni behöver ha in lite tyngre utrustning. Checkar ni in en hardcase eller är det uteslutande bara i handbagaget som ni tar med utrustningen... med andra ord, ni kanske hellre låter vissa prylar ligga hemma än att ta med dem som incheckat....