Rei Trulsson
Aktiv medlem
En hårdare styrning av annonsinnehållet tror jag hade främjat överskådligheten, enhetligheten och sökbarheten.
Annonsmallen kan utformas så att den blir kort och koncist. Och framför allt, innehålla mer relevant innehåll. Färre fritextfält och mer tvingande fält. Nedan är en skiss över ett mallförslag som jag hade uppskattat som användare.
--- mall ---
Annonsmall säljes/köpes/bytes
Säljes [x] Köpes [] Bytes []
Tillverkare: Canon
Modell: EF 50mm f/1.4 USM
Passar: Canon
Pris: 2000
Ytterligare information: Säljes pga att jag ska börja samla på kapsyler istället. Objektivet är i nyskick. Inköpt juni 2011 via Cyberphoto.se. Jag är 1:a ägaren. Alla tillbehör som medföljde vid nyköp ingår, såsom främre och bakre objektivlock, objektivväska och dokumentation. Ingår även ett UV-filter. Originalkvitto och kartong finns.
Finns i: Arlöv, Malmö
Ladda upp bild: (Bläddra fil-knapp)
Kontakta annonsören (Länk till svarsformulär)
Annonshistorik (Länk till en listning av tidigare annonser med innehåll)
Medlemmens profilbild
Medlemmens namn (Länk till profilsida)
--- mall ---
Exempel på genererad text på annonsmarknadssidan
2011-06-26 Säljes: Canon EF 50mm f/1.4 USM för Canon 2000 kr
2011-06-25 Önskar hyra: Mörkrum Lund
2011-06-24 Köpes: Sigma EX 24-70mm f/2,8 IF DG HSM för Canon 6000 kr
2011-06-23 Jobb finnes: Fotografassistent Juli-Augusti Skåne
Tvingande fält
Alla fält utom "Ytterligare information" och att bifoga bild, bör vara tvingande textfält eller nedrullningslistor med alternativ. När annonsen är en bytesaffär kan fältet för "Pris" bli inaktivt.
Olika annonsmallar
Annons för "säljes, köpes och bytes", "uthyres och önskar hyra", samt "Jobb finnes och Jobb sökes" kan vara separata annonsmallar med liknande funktionalitet.
Spara eller arkivera
Sparafunktion vid nyskapande av annons eller uppdatering av annons. Alternativet att kunna radera annonsen bör tas bort helt. Och istället ersättas av en arkiveringsfunktion. Som sedan kan sparas som annonshistorik med respektive annonsinnehåll intakt. Alternativt arkivering med endast den genererade informationen.
Annonsmallen kan utformas så att den blir kort och koncist. Och framför allt, innehålla mer relevant innehåll. Färre fritextfält och mer tvingande fält. Nedan är en skiss över ett mallförslag som jag hade uppskattat som användare.
--- mall ---
Annonsmall säljes/köpes/bytes
Säljes [x] Köpes [] Bytes []
Tillverkare: Canon
Modell: EF 50mm f/1.4 USM
Passar: Canon
Pris: 2000
Ytterligare information: Säljes pga att jag ska börja samla på kapsyler istället. Objektivet är i nyskick. Inköpt juni 2011 via Cyberphoto.se. Jag är 1:a ägaren. Alla tillbehör som medföljde vid nyköp ingår, såsom främre och bakre objektivlock, objektivväska och dokumentation. Ingår även ett UV-filter. Originalkvitto och kartong finns.
Finns i: Arlöv, Malmö
Ladda upp bild: (Bläddra fil-knapp)
Kontakta annonsören (Länk till svarsformulär)
Annonshistorik (Länk till en listning av tidigare annonser med innehåll)
Medlemmens profilbild
Medlemmens namn (Länk till profilsida)
--- mall ---
Exempel på genererad text på annonsmarknadssidan
2011-06-26 Säljes: Canon EF 50mm f/1.4 USM för Canon 2000 kr
2011-06-25 Önskar hyra: Mörkrum Lund
2011-06-24 Köpes: Sigma EX 24-70mm f/2,8 IF DG HSM för Canon 6000 kr
2011-06-23 Jobb finnes: Fotografassistent Juli-Augusti Skåne
Tvingande fält
Alla fält utom "Ytterligare information" och att bifoga bild, bör vara tvingande textfält eller nedrullningslistor med alternativ. När annonsen är en bytesaffär kan fältet för "Pris" bli inaktivt.
Olika annonsmallar
Annons för "säljes, köpes och bytes", "uthyres och önskar hyra", samt "Jobb finnes och Jobb sökes" kan vara separata annonsmallar med liknande funktionalitet.
Spara eller arkivera
Sparafunktion vid nyskapande av annons eller uppdatering av annons. Alternativet att kunna radera annonsen bör tas bort helt. Och istället ersättas av en arkiveringsfunktion. Som sedan kan sparas som annonshistorik med respektive annonsinnehåll intakt. Alternativt arkivering med endast den genererade informationen.