Annons

Föra över till datorn

Produkter
(logga in för att koppla)

Loviisa92

Avslutat medlemskap
Vet ej om jag postar i rätt forumsdel men.. Jag har en canon 450 och brukar föra över mina bilder via usb kabel och dom här programmen man fick på en skiva med förpackningen. Nu är det så att jag har formaterat om datorn och alla dom programmen försvann och nu hittar jag inte dom där skivorna.

Jag har Mac OS X Version 10.5.7 Leopard och jag letar alltså efter dom här programmen att ladda hem som man behöver för att föra över bilderna. Letade lite på canons hemsida men hade inte den blekaste vad jag skulle ha för nått

hoppas ni förstår vad jag menar
 
Jag förstår vad du menar. Jag kör också Canon. Normalt behövs inte dessa program och drivers för att ladda ner bilderna till en Mac.
Jag har inte laddat in några av Canons program på mina Macar men däremot krävs de för att min PC skall fungera.
Du bör kunna ladda ner bilderna till t.ex. iPhoto utan dessa program eller till LR om du har det.
 
Jag förstår vad du menar. Jag kör också Canon. Normalt behövs inte dessa program och drivers för att ladda ner bilderna till en Mac.
Jag har inte laddat in några av Canons program på mina Macar men däremot krävs de för att min PC skall fungera.
Du bör kunna ladda ner bilderna till t.ex. iPhoto utan dessa program eller till LR om du har det.

ja jag provade med iphoto men sen när jag kopplade ur kameran så kunde jag inte hitta bilderna nånstans i finder, och när jag försöker förstora en bild i Iphoto kommer det upp ett utropstecken, som att det är nått error eller liknande. Förut fanns dom i finder i en mapp under iPhoto library men nu är den mappen tom.. Därför kände jag att jag ville göra som jag alltid gjort att jag använt programmen och bara lagt in bilderna i en speciell mapp
 
Nu har mina Macar Ligthroom installerat och som tar hand om nedladdningen av bilder. Därför bygger detta på vad jag kommer ihåg från att jag provade med iPhoto när jag först köpt min Mac.
Förmodligen visade iPhoto dina bilder från kameran. Den använder kameran som en extra disk. Därför får du frågetecken när inte iPhoto längre kan komma åt kameran. Du måste använda File>download to LIbrary för att få in bilderna till hårddisken.
 
Nu har mina Macar Ligthroom installerat och som tar hand om nedladdningen av bilder. Därför bygger detta på vad jag kommer ihåg från att jag provade med iPhoto när jag först köpt min Mac.
Förmodligen visade iPhoto dina bilder från kameran. Den använder kameran som en extra disk. Därför får du frågetecken när inte iPhoto längre kan komma åt kameran. Du måste använda File>download to LIbrary för att få in bilderna till hårddisken.

Glömde säga att jag faktiskt importerade bilderna till iphoto, aja får väl bli att leta skivorna sen :/
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.