ANNONS
Annons

För bra väder i Stockholm...

Produkter
(logga in för att koppla)

od_foto

Aktiv medlem
Det är för tokbra väder för att klippa gräs, den saken är klar, men...

Det är kanske sista dagen med riktigt klarblå himmel idag (om man ser på SMHI:s sajt). För bra för att slösas bort utan kameran tycker jag.

Men jag vet inte riktigt vad jag skulle vilja plåta. Ett varv till i stan känns inte som prio ett, utan något med natur vore roligare. Ett mellanting vore givetvis Drottningholm, Djurgården eller Millesgården.

Kan också tänka mig en em - kvällsrunda för att fånga långa skuggor och lågt stående sol vid vatten. T.ex. vid Gåseborg vid Mälaren.

Fler förslag? Har just satt batteriet på laddning i alla fall!

PS Eller ska vi gå upp tidigt en gång till den här veckan och åka till Kungsängen i morgon bitti? Det lär vara dimmmigt där ...

Jag ska ut i helgen, vart vet jag inte riktigt än. Eventuellt Drottningholm, men det är i så fall imorgon. Dagens "körschema" är inte klart än, får återkomma lite senare. Eftermiddag/kväll är kanske mest troligt för min del.

Batterierna är laddade och mobilen på.

/P-O

ps. nämn inte gräsklippning... ds

Ja, det är ju snart eftermiddag, det blev en sån där låååång morgon (kanske behövdes efter den igår :)

Em/kväll idag tycker jag låter utmärkt således. Vad tror du om Gåseborg? Finnes: fornborg (dvs är man inte arkeolog så är det en massa sten), en rätt fin skog med svamp i, ett berg med fin utsikt över Mälaren, vänt mot solnedgången, en liten bäck, en enskog, joggare, svampplockare och andra lösa föremål.

Bifogar en solnedgång från platsen i somras

Bilagor

• solned.jpg
    solned.jpg
    34.2 KB · Visningar: 811
Gåseborg kan nog bli bra. Hur ser det ut nedanför berget, nere vid vattnet, kan man komma fram där?
Har en liten idé jag vill testa.
Alla de andra "lösa föremålen" lät ju också intressant.

Får återkomma om en stund, nu måste jag fixa frukost ;)
Sen morgon, som sagt.

/P-O

Ja, man kan gå runt (jag brukar vara där och klättra emellanåt)

Det ska också finnas en liten grotta, men den har jag aldrig hittat...

Hakar gärna på

Gåseborg är ett trevligt område. Ikväll kanske jag måste vara med min fru men imorgon är jag defenitivt på....det är så himla svårt att komma upp själv :)

Mvh

Martin

Fast vi pratar väl lördag em nu...

Å andra sidan kan jag även tänka mig en söndagsvända, gärna tidigt. Det får bli en fotohelg helt enkelt (inte fel)

PS Men Gåseborg är inget på morgonen = soluppgången är på "fel" ställe, det är ett solnedgångsställe. SÅ vi får hitta något annat för söndagsmorgonen. Förslag?

Jag får ett mejl hem att Jim Heikkinen (jimh) ska ha svarat här, men jag får inte fram ditt inlägg, kan du skriva igen?

Konkret förslag

Jag föreslår att vi ses på parkeringen (se nedan) klockan 16 för vandring till Gåseborg. Solen går ned 19.12, så då får vi tre timmar med eftermiddagsljus och solnedgång. Skriv här om du är på.

Vägbeskrivning:

Kör 18 mot Enköping. Strax före Jakobsberg, ta avfart mot Viksjö. Följ Viksjöleden, sväng in på Hummmelmoravägen vid en liten affär. P-platsen ligger vid infarten till Basunvägen.

Kommunalt: Pendel till Jakobsberg. Buss 519 eller 553 (lite gammal uppgift om bussnummer, så kolla detta om du inte åker bil). Kliv av vid Dragspelsvägen, strax innan Basunvägen, och gå till p-platsen.

Bilagor

• karta_gaseborg.gif
    karta_gaseborg.gif
    5.7 KB · Visningar: 711
Fick tel fråm P-O som kommer kl 16 (men ej var vid sin dator nu). Så vi avgår då, häng gärna med!

Ev. övningar för söndag morgon/dag får vi återkomma med lite senare ikväll.

Imorgon bitti

Jag kommer att ge mig ut och fota imorgon söndag. Är det någon som vill haka på är det bara att ringa.

073 500 59 25

Mvh

Martin - Som också kollar tråden kvällen igenom.

Det lockar med mer tidig morgondimma (och då har man även resten av dan till annat och kan somna gott till valvakan :)

Någon som vet fler bra ställen där solen kommer upp över vatten, eller säkra dim-hål än Hagaparken?

(Några bilder från dagen kommer om en stund)

Jag hoppas på dimma i city (gamla stan, skeppsholmen,riddarholmen) tidigt imorgon, tänkte åka in en sväng och kolla.

Det är väldigt liten risk/chans att det blir dimma inne i stan, jag åker hellre till någon utkant om jag nu måste ställa väckaren när jag är ledig.

Om ingen annan hakar på och har ett kanonförslag blir det nog hagaparken igen

Tack Anna och Micke för rolig utflykt till Gåseborg. Många skratt blev det. Kolla så ni inte fått fästingar på er, det fick jag.
Nu ska jag kolla genom bildskörden. Vi får se om det dyker upp något här lite senare.

/P-O

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar