Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Föräldraledig fotokompis i Stockholm

Produkter
(logga in för att koppla)
Eftersom jag föreslog den 21:e så kan jag (och resten av familjen) givetvis det datumet, även den 28:e.

Men om ingen tänker dyka upp så är det ju bara onödigt att jag ska ta turen via Kulturhuset om jag nu vill ut och fota.

Så om någon eventuellt tänkt komma så kan ni väl hojta till annars så kommer inte jag heller.
 
Tillbax!

Hej allihop, ser att konversationen är i full gång kring datum och planeringar kul. Själv har jag varit bortrest till Madeira och därefter legat 4 dygn i maginfluensa vilket medfört att jag inte varit så aktiv.

Vad gäller den 21 så kom det lite snabbt på för mig men om flera andra kan och det blir av så ser jag till att jag också kommer!!!

Kanske skulle vi göra som på andra forum att vi gör en lista med namn på de som tänkt delta och vill man sedan lägga till sig själv så kopierar man listan och lägger till sig själv... se nedan.

Utflykt lör den 21/feb

deltagare:
Marie Mallmin
 
jag måste tyvärr banga. :eek:(
har fått ett jobb på fredagen som jag sedan kommer sitta och bildbehandla hela helgen.
men jag hakar gärna med på flera grejer i framtiden så fort tid finnes. :eek:)

ha det så trevligt!
kram
/christel
 
Efter magsjuka förkylningar i familjen är jag lite mer vaken nu, jag ser att jag missat flera inlägg :)
Tyvärr är jag oxå upptagen den 21:a men då blir vi iaf 2 st den 28:e om jag nu inte räknat knasigt :)
 
imorgon lördag

kulturhusfiket klockan elva alltså. men, hur hittar vi varandra? en röd ros i knapphålet?;)

/fredrik
 
Re: imorgon lördag

smudo skrev:
kulturhusfiket klockan elva alltså. men, hur hittar vi varandra? en röd ros i knapphålet?;)

/fredrik

Vi tar ett bord precis utanför hissarna, jag och Dan har med oss en tvååring och en tremånaders placerade i en blå och röd syskonvagn (bussmodell dvs jättelång). Den missar du nog inte:)
 
kännetecken

själv är jag två meter lång, har en grön jacka och en blå väska. möjligtvis också utrustad med blå barnvagn och nyfiken ettåring.

ses!

/fredrik
 
nästa träff

Är det bestämt när och var nästa träff blir ??
Tyvärr har vi blivit dubbelbokade nu den 28:e så vi kan ej vara med då :-( men jag vill mer än gärna vara med nästa gång


mvh @bbe
 
Re: nästa träff

abbe-l skrev:
Är det bestämt när och var nästa träff blir ??
Tyvärr har vi blivit dubbelbokade nu den 28:e så vi kan ej vara med då :-( men jag vill mer än gärna vara med nästa gång


mvh @bbe


Nej det är inte bestämt när nästa tillfälle blir. Då om jag fattat det hela rätt så är det inget på lördag - vi var ju ute några stycken i lördags dessutom.

Barnen verkade tycka att det var i blåsigaste och kallaste i laget i lördags så kanske längre fram när det är chans att det är fint väder? Nångång framme i mars-april.

Stad eller natur? Det är som sagt bra ifall man antingen kan börja eller avsluta nånstans där man kan fika och sköta om dem (barnen).

Längre fram när det grönskar kan en tur vid Årstaviken kanske vara aktuellt? Det finns ett väldigt fint kolonilottområde här, marinan, T-Gullmarsplan, Årstaviken och sen Hammarby sjöstad. Men åtminstone marinan och kolonilottområdet är väl mer intressanta längre fram på vårkanten.
 
Förslag på utflykt

Hej igen, föreslår utflykt till Hummelmora söndagen den 25 april. Samling klockan 11.00. Då hoppas jag att våren har anlänt och att vi kan njuta lite foto och fika tillsammans.

Jag vet själv inte hur man tar sig till Hummelmora men någon som vet kan väl ordna en vägbeskrivning. Anmäl er genom att lägga till er själv på listan.

Marie Mallmin
 
Hej igen,

Tycker det låter spännande med en träff i Hummelmora. Vet inte om jag kan för jag är ev. upptagen då men skall försöka komma. För de som inte vet är Hummelmora (Om det är det i Viksjö/Järfälla vi talar om) mycket vackert naturområde med fina gångvägar och nära vatten. På våren och sommaren strövar man mitt bland får på gröna ängar. Rekomenderas ett beök till Gåseborg en fornborg från Vikingatid - kanske är lite snårigt med barnvagn de sista 50 meterna men absolut ingen omöjlighet och väl värt utsikten!

För er som vill läsa mer kan ni göra det på t ex där du även kan hitta vägbeskrivningar:
http://hem.fyristorg.com/sandvik/index.html
http://www.jarfalla.se/templates/page____4925.asp
http://www.stockholm.snf.se/utinaturen/Omraden/jarfalla/gaseborg.htm

Vissa dagar finns det cafe vid Sandviks gård men osäker på vilka det gäller - kan rekomenderas att kolla upp lite närmare April så att man annars kan ta med matsäck.
 
Hej!

Vi döper yngsta sonen den helgen så vi kan tyvärr inte hänga med!

Men det blir säkert fler gånger:)

mvh Charlott
 
Helger blir lite tajt för min del tyvärr, men jag hakar gärna på en vardag då jag har lite svårt att hitta på vad man ska göra när man är pappaupptagen :)

mvh Abbe
 
Inget bra datum

hejsan såg att söndag denna vecka inte var något bra datum. jag tycker att vi tar en dag mitt iveckan istället - så som det var tänkt från början... dvs eftersom vi är f-lediga och kan vara ute när andra jobbar. ge gärna förslag på dag!

marie
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.