Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Föräldraledig fotokompis i Stockholm

Produkter
(logga in för att koppla)

ArtFia

Medlem
Hej, den 1 december fick jag en dotter som heter Frida och jag är därför numera hemma på heltid. Jag gillar att fotografera och vara utomhus i naturen både i skogen och på sjön. Nu ser jag fram emot vårens alla utflykter runt Stockholm med omnejd och skulle gärna hitta någon som tyckte det var kul att följa med. Självklart kan man inte styra hur många "rullar" som blir tagna när man har ett barn som sällskap men det blir som det blir. Om inte annat så får väl motivet bli barnen i skogen. Du som känner att du är i samma situation - hör av dig.
 
Inte barnledig men gärna fotokompis

Jag är ju inte precis i samma situation som dig just nu dvs. hemma och barnledig. Däremot är jag tjej, boende i Järfälla, snart 35år, och gillar att fota - så vi har ju en del annat gemensamt. Följer gärna ut på fotosafari och även om jag inte har egna barn gillar jag (oftast) andras :).
Hör av dig så kan man ju om inte annat ta en tur ut på Järvafältet eller Hummelmora i vår.
 
inte mammaledig, inte tjej, men glad kille

Hej

Gillar era bilder mycket, är själv rätt ny på foto men har länge velat börja och har äntligen köpt en kamera. Nu försöker jag plåta så mycket som det går. Tycker därför att det vore hemskt kul att få följa med någon gång.
 
jag bor i bro och har barn på dagis numera samt jobbar hemifrån lite då och då och kan "ta ledigt" lite ibland.
men jag hänger gärna oxå på om jag kan och får.
hummelmora är en favorit dessutom!
 
Jag har precis avslutat min pappaledighet men jag tänkte bara tipsa om att om Ni åker till Tyresta Nationalpark, till Tyresta by så finns det en fin slinga i skogen som heter Barnvagnsslingan.
 
VAD KUL!

Med alla svar. Självklart är det inget krav att varken ha barn, vara föräldraledig eller kvinna. Det enda som krävs är nyfikenhet på att fotografera. Vad tycker ni skall vi avvakta våren innan vi beger oss till hummelmora eller skall vi trotsa kyla och snö och göra en utflykt under feb/mars?
 
snart pappaupptagen

undrar egentligen varför det heter föräldraledig, det borde väl ändå heta föräldraupptagen?:)

jag kommer att vara hemma med min ettåring från februari till augusti och hänger gärna med på fotosafari.

hej!

/f
 
Kul

Ska oxå vara pappaledig eller pappaupptagen fast from April till september med min ettåriga dotter, Det skulle vara kul att man kunde träffas på foto-promenader och samtidigt ha ett eget umgängeskrets då frugan har ett inarbetat tjejnätverk :)
 
Senast ändrad:
Jag går gärna någon dag under februari/mars - även vintern har sin charm att fota. Däremot är jag ju inte mammaledig ännu (hmmm nej inget på väg just nu) utan jobbar på dagarna men gärna kanske en söndag i mars eller så? Kan ju se på Vällingby fotomötet - tänkte ev. dyka upp då om jag har möjlighet.
 
Jag kan vara intresserad

om utflykten inte är för avancerad, jag har ju två busfrön att hålla reda på:) (En på 2 månader och en på 24 månader). Vi bor i Årsta och jag är hemma hela 2004.
 
Träffas !?!?

Blir det någon träff ? Är det någon som är intresserad att träffas en lördag eller söndag framöver i och med att jag ännu arbetar forfarande och frugan kan ta det lite lungt en eftermidag, plats djurgården tantolunden eller rållis eller finns det några andra förslag.
 
jag är på

jag är på nästan när som helst... inte trodde jag att kalendern skulle vara så full som den redan är efter bara ett par dagars pappaupptagenhet:) men nån annan får gärna komma med förslag på plats och tid...

/f
 
Jag vill också!

Jag har i och för sig slut på f-ledigheten, men har istället gått i en långtids sjukskrivning.
Några dagar i veckan går lillkisen (2 år) på dagis, andra dagar är han hemma.

Det skulle vara jätte kul att få komma ut med andra som gillar att fota. Själv kom jag av mig lite efter graviditeten, tyvärr. Men ibland drar det i fototarmen som sjutton!

Jag hänger jätte gärna med!
 
Eftersom det verkar vara en del som är intresserade som inte är föräldralediga kanske vi ska ta en lördag?

Vad sägs om lördagen den 28:e februari på eftermiddagen? Eller är ett datum längre fram att föredra?

Kom gärna med förslag för tid och plats. Eftersom vi är många med småbarn är det ju bra om det i närheten finns nånstans man kan äta/skötplats.

(Typiskt mig att börja dra i nått sånt här...:) )
 
chajo skrev:

Vad sägs om lördagen den 28:e februari på eftermiddagen? Eller är ett datum längre fram att föredra?


Får jag föreslå att vi kan träffas på kulturhusets café högst upp vid 11 tiden för barn-lunch och sen ta en tripp till skeppsholmen och kastellholmen tänkte först om gamla stan är väl lite trångt om vi blir fler med barnvagnar kom gärna med fler förslag vetja det är väl bäst om det blir bra väder annars vet jag inte :)

Abbe
 
28:e inte för mig

hmmm... just iår tänkte vi ta sportlov och åka iväg. och avresan sker förstås den 28:e. men jag hoppas att det blir fler träffar och då är jag gärna med!:)

/f
 
Jag skulle ju helst vilja att det är i veckan... Just för att jag är hemma och sjukskriven och varit det ett tag (går mig själv på nerverna!) Om jag sen har 2 åringen med spelar inte så stor roll.

Visst kan jag helger också, men då försöker familjen göra något tillsammans. Om vi kan så är det klart att vi kan komma allihopa till en träff. Sambon är också medlem här på sidan. ;-)

Nu tror jag tyvärr att slutet av feb. kan bli svårt.
Men jag håller utkik efter fler förslag här i forumet!
 
lailass skrev:[/i]
Jag skulle ju helst vilja att det är i veckan...


Vad jag menar är alltså att jag skulle uppskatta vardagar, måndag-fredag... :)

Känner mig något trött och tror att jag ska gå och sova nu. Annars rör jag nog till det här ännu mer.

Natti, natti
 
Eftersom flera som anmält intresse inte kan den 28:e!

Så föreslår jag istället den 21/2 samma tid och plats som Abbe föreslog. Dvs kl 11 i Café Panorama på vån 5 i Kulturhuset. Vad säger ni om det? (Ni får köpa film för barnbidraget:) )

Jag tar med mig mina två söner samt min sambo. Jag envisas med helger för jag är lite feg på att göra för avancerade grejer ensam med båda barnen. Så för oss blir det en familjegrej. Men jag blir tuffare och tuffare och lillkillen blir äldre och äldre (snart 3 månader).

Vad tycks?
 
jag tycker den 21/2 låter bra. men jag kan inte svära på att vi kan komma, det beror lite på andras planer. är det några som vet att ni kommer att vara där på lördag vid 11?

/fredrik
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.