Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fönstertvätt - hjälp

Produkter
(logga in för att koppla)
Hmm, jag är inte proffs i PS så jag kan ju ha fel i min tro nu..
Men jag tror iaf att det är betydligt lättare och snabbare att plocka fram riktiga fönsterputsprylar och göra rent fönstrena med dem för att sedan ta om bilden.

...men problemet är...

Denna bild är bara en del av en stor panoramabild, upptäckte för sent hur fönstrena ser ut.

Jag vill helst inte ta om alla 15 bilder och merga ihop dem igen bara för att jag tvättat fönstret.

Re: jo

scrappy skrev:
...och köpa nya krukväxter :)
haha, det vågade jag inte föreslå, men nya växter kan ju vara kul. Fast köper du nytt är det lätt att spara skott från araliorna också. De rotar sig jättefort;)

Förstår problemet med att det är panorama. Ska bli intressant att se om någon lyckas och i så fall är jag väldigt nyfiken på hur man får fram vyn från fönstret tydligt. Går det?

ser misstänkt ut som om delar är speglade av det som syns genom det öppna fönstret :)
Snyggt är det likväl.

Fönsterskrapan

Jag tröttnade och tog fram fönsterskrapan - får vänta tills solen kommer tillbaka och ta en ny bild. Det sista försöket var klart imponerande! Det andra huset är grönt dock.

Bilagor

• img_1291.jpg
    img_1291.jpg
    56.1 KB · Visningar: 290
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar