Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Fått erbjudande att sälja bilder
- Trådstartare Torun
- Start datum
Obi-Wan Kenobi
Medlem
Jag har blivit kontaktad av ett blivande företag som är intresserade av att sälja mina bilder via en hemsida. De skall sälja posters, fine art, canvas och aluminiumtavlor.
Vad är rimlig procentsats vad gäller provision för detta?
Torun
Den guiden kan vara en utgångspunkt.
atotowi
Aktiv medlem
Vet inte vilket företag som kontaktat dig. Här är en länk till ett företag som har detta som sin affärsidé med information om vad de ger "sina" fotografer.
Sälj din konst som posters och Art Prints hos Printler! - Printler
Sälj din fotokonst, illustrationer eller tavlor och nå ut i hela Europa. Enkel registrering och betalt via PayPal. Registrera dig gratis med några klick, bygg ditt galleri och börja sälj!
printler.com
FrePe
Aktiv medlem
Spontant skulle jag utgå ifrån förväntad försäljning. Jag har en vän som blev kontaktad av en firma som ville trycka affisch av en av hans bilder och dilemmat vart detsamma, efter några vändor förhandling fick han motsvarande 5kr per sålt exemplar med ett förskott på 20000kr som garanterade x antal betalt.
Firman heter Ikea och affischen såldes 2-3 år i hela världen, många bäckar små vart i slutändan extremt bra betalt för den bilden.
Firman heter Ikea och affischen såldes 2-3 år i hela världen, många bäckar små vart i slutändan extremt bra betalt för den bilden.