Annons

Får jag göra detta?

Produkter
(logga in för att koppla)
Nu är inte mitt mål att sko mig på andras arbete.

...

... målet är självklart att tjäna pengar. Det finns ingen som jobbar gratis i denna värld...

Får det inte att gå ihop riktigt, att återpublicera andras annonser från andra sajter är väl att sko sig på andras arbete...eller missuppfattar jag vad sajten ska göra?

Och, jo det finns folk som jobbar gratis, jag tycker det dock är trevligt om man själv får välja, men det där är en annan debatt.

Får det inte att gå ihop riktigt, att återpublicera andras annonser från andra sajter är väl att sko sig på andras arbete...eller missuppfattar jag vad sajten ska göra?

Och, jo det finns folk som jobbar gratis, jag tycker det dock är trevligt om man själv får välja, men det där är en annan debatt.

ja tänk vad fel det kan bli när man klipper lite fritt :).
Tror du missa poängen med tråden. Jag vill såklart någon gång i framtiden tjäna pengar på sidan. Men då inte genom andras "verk" och därav meningen med tråden. Vart går gränserna, hur gör andra, samt mycket mer.

ja tänk vad fel det kan bli när man klipper lite fritt :).
Tror du missa poängen med tråden. Jag vill såklart någon gång i framtiden tjäna pengar på sidan. Men då inte genom andras "verk" och därav meningen med tråden. Vart går gränserna, hur gör andra, samt mycket mer.

Jag citerade vad du själv skrev och markerade klippet med "...", motsägelsen var ju i var sin ände av det du skrev.

Tycker det är bra att du frågar andra vad de tycker om att indexera andras annonser.

Varför inte vända dig direkt mot annonsörerna? Då kommer du ju runt problemet.

Vad är egentligen den stora skillnaden på vad trådskaparen vill göra och Google? Känns inte stringent att tycka det ena är ok och inte det andra...

Vad är egentligen den stora skillnaden på vad trådskaparen vill göra och Google? Känns inte stringent att tycka det ena är ok och inte det andra...

Nä, precis, men lycka till med att förklara det. Det brukar sluta i att man betraktas som bakåtsträvare som inte gillar Google.

Man kan också se det som att Richards tjänst ger ett mervärde åt annonsplatserna.

Jepp, jag jämförde själv med google ovan. Om han håller sig till att indexera blir det som google och samma argument som för google kan användas delvis.

Google kan man stoppa med robots om annonssajterna inte vill vara med. Något liknande är väl lämpligt för denna annonsindexerare.

Det verkar onödigt jobbigt att ha en mekanism per web crawler. Ska Yahoo, Altavista och Bing ha egna antirobot-filer också?

Det verkar onödigt jobbigt att ha en mekanism per web crawler. Ska Yahoo, Altavista och Bing ha egna antirobot-filer också?

Vad jag vet crawlar de sajter oavsett innehåll. (Ev undantag Yahoo som hade annonser ett tag, vet inte hur de samlades in dock).

TS pratar om att crawla, indexera och presentera innehållet från några av honom utvalda sajter med annonser. Det är det som gör det tveksamt om det kan jämföras med googles sajtneutrala indexering.

Rimligen bör sajtägare få bestämma om de vill vara med i annonsindexet eller inte.

Här finns verktyg för webmastern: http://antezeta.com/news/avoid-search-engine-indexing

Det finns en twist till; google tillåter tex sökning bland enbart recept (ej i sverige ännu men det kommer) mm. Dvs det finns en stor chans att man kommer kunna söka bland annonser på samma sätt.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar