Annons

Får ej över rawformat från kameran

Produkter
(logga in för att koppla)

Bo Darsenius

Aktiv medlem
Hej!
Jag använder Photoshop Elements 3.0 för att föra över bilder från Canon EOS 20D till min pc. Men jag ser bara jpg-filerna, inte rawfilerna. Och får därför förstås inte heller över dem till pc:n. Vad är felet??

Tillägg: kolla först så att den är kompatibel med din PS-version. Jag använder inte Camera Raw själv, så jag har inte 100% koll...

Den borde funka tycker jag. Det står ju under System Requirements: "Adobe Creative Suite 2 for Windows®, Adobe Photoshop CS2 for Windows, or Adobe Photoshop Elements 3.0 for Windows".

Har du fått med ett program som heter "Canon EOS Viewer Utility" ?
Så prova om du kan se RAW filerna med det.

Bo Darsenius skrev:
Hej!
Jag använder Photoshop Elements 3.0 för att föra över bilder från Canon EOS 20D till min pc. Men jag ser bara jpg-filerna, inte rawfilerna. Och får därför förstås inte heller över dem till pc:n. Vad är felet??
Se mitt inlägg "Canonägare varför gå över ån efter vatten" på denna länk

http://www.fotosidan.se/forum/showt...42388&highlight=g%E5+%F6ver+%E5n+efter+vatten

PSE 3.0 är ju dessutom långsam och omständig att använda. Du gör det mesta av initialarbetet snabbt och enkelt i ZB både med Raw och JPG-bilder, t.o.m. Raw-konverteringen gör du snabbt och enkelt i ZB.
Sedan kan du finputsa i 3:ans editor. Gör du så här spar du massor av tid.

Se till att du gör alla ZB-uppgraderingarna.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar