Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fåglar runt Myvatn

Produkter
(logga in för att koppla)

epar

Aktiv medlem
Hej,
Kan någon hjälpa med lite tips ang. fågelliv runt Myvatn på Island. Jag skall vara där i mitten på juni, vad finns det bästa ställen att fotografera fåglar med 400 mm objektiv?
Mvh,
Edward

Ja det är en mycket spännande plats.

Ett mkt bra tips är att ha höga skor eller stövlar på sig. Lite dyig botten på sina ställen men där det är sand så går det fint att gå ut nära sjön.

Fin vass och en del fina stenar som sticker upp.. rastplatser för många vadare och insektsspanande gynnare. Gärdsmyg en annan av mina favoriter jag såg/fotade där..

Om du rör dig ett stycke ifrån vägen (där du parkerar) så kommer du också ifrån där alla turister gärna stannar..

Vadarfåglar häckar här och det är väl främst dessa jag hade varit intresserad av om jag besökte platsen igen.
Islandsknipa är ju en höjdare.. såg sådana men hade inget bra läge med kameran i händerna!

Lycka till !

MVH Niclas,

Senast ändrad:
Tackar för svar. Niclas- du har övertygat mig att ta stövlar. BTW- tack igen för dina tips ang. Lofoten, jag hade nytta av dem i april- vilka ställen, vilket ljus!!!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar