Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Fågellokaler i Malmöområdet?
- Trådstartare EndZone
- Start datum
johanlind
Aktiv medlem
Det kan vara kul att kolla två sidor för information.
Skånes ornitologiska förening (SKOF) har en kanonbra hemsida: http://skof.se/.
I den vänstra menyn finns en länk till fågellokaler, texterna kommer från den ypperliga skådarguiden med bra lokalinformation. Här får du säkert bra inspiration om vad olika lokaler erbjuder för fåglar.
En annan bra möjlighet är artportalen.se/birds
Här kan du själv leta efter både speciella lokaler (på olika sätt, se under [Visa fynd]) och specifika arter om det är någon särskild art du är intresserad av.
Kom bara ihåg att vara försiktig så du inte stör fåglarna, många fåglar sätter igång med häckning under april och kan då vara extra störningskänsliga
Hoppas du hittar något som intresserad dig!
/Johan
Skånes ornitologiska förening (SKOF) har en kanonbra hemsida: http://skof.se/.
I den vänstra menyn finns en länk till fågellokaler, texterna kommer från den ypperliga skådarguiden med bra lokalinformation. Här får du säkert bra inspiration om vad olika lokaler erbjuder för fåglar.
En annan bra möjlighet är artportalen.se/birds
Här kan du själv leta efter både speciella lokaler (på olika sätt, se under [Visa fynd]) och specifika arter om det är någon särskild art du är intresserad av.
Kom bara ihåg att vara försiktig så du inte stör fåglarna, många fåglar sätter igång med häckning under april och kan då vara extra störningskänsliga
Hoppas du hittar något som intresserad dig!
/Johan
EndZone
Aktiv medlem
Perfekt, tack så mycket Johan! Efter ett antal år av fågelfotografering är jag väl bekant med häckningssäsonger och faran att störa. Hade mest tänkt att uppehålla mig vid fågeltorn och på längre avstånd dokumentera det jag ser med kameran. Inga närbildsporträtt med andra ord
Återigen - tack för tipset!
Återigen - tack för tipset!
PierreS
Aktiv medlem
I april kommer jag att befinna mig i Malmö på tjänsteresa en vecka. Jag tänkte ta med mig kameran så att jag kan sysselsätta mig på kvällarna, men är då först och främst ute efter fågelfoto.
Finns det någon fågelfotograf i Skåne som har några tips?
Skanör-Falsterbo ligger väl inte långt från Malmö...