Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fågelidentifikation

Produkter
(logga in för att koppla)

matsbertil

Avslutat medlemskap
Hejsan,

Bifogar 3st bilder på en Andfågel som jag inte kan identifiera, kan någon hjälpa mig?

Hälsningar
Mats

Bilagor

• _DSC2899.jpg
    _DSC2899.jpg
    15.9 KB · Visningar: 1,209
  • _DSC2900.jpg
    _DSC2900.jpg
    15.1 KB · Visningar: 592
  • _DSC2903.jpg
    _DSC2903.jpg
    15.5 KB · Visningar: 659
Det är en hona av antingen brudand eller mandarinand. Osäker vilken av dom men skulle tro mandarin. Var fotade du den?

Om du ställer din fråga i forumet som jag föreslog så kan jag garantera att du kommer att få svar av någon/några som är otroligt kunniga inom detta ämnet...

// Tobbe

Mandarin

Hejsan,

Bifogar 3st bilder på en Andfågel som jag inte kan identifiera, kan någon hjälpa mig?

Hälsningar
Mats

Det är en Mandarinand. Ljus näbbnagel, rundade fläckar under samt det lilla ljusa strecket som syns vid vingspegeln är några av karaktärerna som skiljer från Brudand

Tack för det Tobbe, men hur lägger man in nya frågor på denna sida och bifogar bilder?
Mvh, Mats

Klicka bara på den svarta knappen "besvara" längst ner under det senaste "svaret". Du får då upp en ny sida där du kan ställa din fråga och även lägga in bilderna...

Det är en Mandarinand. Ljus näbbnagel, rundade fläckar under samt det lilla ljusa strecket som syns vid vingspegeln är några av karaktärerna som skiljer från Brudand

Hej och tack så mycket för hjälpen, har lagt upp tre bilder i mitt fågel album på Mandarinanden.

Hälsningar
Mats

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar