Annons

Fågelglugg!?

Produkter
(logga in för att koppla)

Fredrik Råholm

Avslutat medlemskap
Nu börjar det bli dags att ansluta sig till den digitala åldern, en Nikon D50 eller D70s blir det. Men har funderat på en ny telezoom oxo, har en sliten Sigma 400 5.6 APO sedan tidigare.
Objektiven jag funderar över är Sigmas EX 80-400mm F/4,5-5,6 DG APO OS och Nikkor AF-D 80-400mm F/4,5-5,6 VR! har läst recensionerna till båda här på FS och Sigmas tycks nog hålla god kvalitet och Nikon gör det oxo.
Pris skilnaden är ju ganska stor:Sigma 1109.90 € och Nikon 1606.90 €!
Hur stor skillnad är det på gluggarna, är det STOR skillnad eller knappt nån alls?

Anntar att Nikon är överlägsen i hållbarhet och "känsla" !?

Har beslust ångest! ;)

VR eller bildstabilisator är guld värt på så pass långa gluggar. 400mm nedbländat till 8 ger oftast så pass långa slutartider så att handhållet är omöjligt.

Fredrik Råholm skrev:
Nu börjar det bli dags att ansluta sig till den digitala åldern, en Nikon D50 eller D70s blir det. Men har funderat på en ny telezoom oxo, har en sliten Sigma 400 5.6 APO sedan tidigare.
Objektiven jag funderar över är Sigmas EX 80-400mm F/4,5-5,6 DG APO OS och Nikkor AF-D 80-400mm F/4,5-5,6 VR! har läst recensionerna till båda här på FS och Sigmas tycks nog hålla god kvalitet och Nikon gör det oxo.
Pris skilnaden är ju ganska stor:Sigma 1109.90 € och Nikon 1606.90 €!
Hur stor skillnad är det på gluggarna, är det STOR skillnad eller knappt nån alls?

Anntar att Nikon är överlägsen i hållbarhet och "känsla" !?

Har beslust ångest! ;)

Jag hade förut Nikon D70 med Nikkor AF-D 80-400mm F/4,5-5,6 VR! optiken saknar autofocusmotor och kameran är alldeles för slö i autofocus för min smak när de gäller fågelfoto så de slutade med att jag sålde hela paketet och bytte märke.
Så har du möjlighet så köp optik med inbyggd autofocusmotor om du ska köpa D70, D50 har jag ingen erfarenhet av men den lär inte vara snabbare än D70

Mvh Michael

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar